חדשות בארץ

בעקבות הסערה: הופסקו שידורי הערוץ המיסיונרי בשפה העברית

לצד הורדתו משידור, הערוץ רשאי להגיש בקשה חוזרת לרישיון, שבו יפורט תיאור מדויק וכנה יותר של אופי התוכניות, מה שעד כה הוא נמנע מלעשות. מאוחר יותר אמר מנכ"ל God TV, כי "אלוהים פתח בפנינו את הדלת שדרכה נביא את בשורת הנצרות של ישוע לבתיהם, חייהם וללבם של בני העם היהודי"

ההודעה שקיבלו הצופים אמש (צילום: יד לאחים)ההודעה שקיבלו הצופים אמש (צילום: יד לאחים)
אא

הערוץ האוונגליסטי "שלנו" הודיע אמש (שני) על הפסקת שידוריו, זאת, שבוע לאחר החלטת מועצת הכבלים והלוויין על הפסקת שידורי הערוץ מכיוון שלא חשף בבקשת רישיון השידור כי מטרתו היא המרת דתם של יהודים. זו הפעם הראשונה שהחלטת המועצה מובילה לסגירת ערוץ טלוויזיה נוצרי בישראל, שתפוצתו עשויה הייתה להיות בהיקף של מאות אלפי צופים.

תחילתה של הסערה הייתה בסוף אפריל, עם הודעת God TV, אחת מרשתות השידור הנוצריות המובילות בעולם, על הפעלת ערוץ בשם Shelanu TV בשיתוף עם קהילת היהודים המשיחיים בישראל. לראשונה, הערוץ המסיונרי שידר בשפה העברית, באמצעות ערוץ 182 בחברת הכבלים הוט. לפי הודעת המועצה, לצד הורדתו משידור, הערוץ רשאי להגיש בקשה חוזרת לרישיון, שבו יפורט תיאור מדויק וכנה יותר של אופי התוכניות, מה שעד כה הוא נמנע מלעשות. נציג הרשת בישראל, רון קנטור, אמר כי ההנהלה מתכוונת לפנות להוט בבקשה כי תגיש בשמה פנייה חוזרת לרישיון.

וורד סימפסון (צילום: מתוך אתר God TV)וורד סימפסון (צילום: מתוך אתר God TV)

יו"ר המועצה אשר ביטון אמר כי החלטתו נובעת מהעובדה כי הוט ציינה בבקשת רישיון השידור לערוץ החדש שקהל היעד שלו היא הקהילה הנוצרית בישראל, על אף העובדה שבפועל הצרכנים הם יהודים דוברי עברית. ביטון הסביר כי בין אם מדובר בהסתרה מכוונת או בהחלטה לשנות את אופי התוכניות לאחר קבלת הרישיון, "אסור לאפשר לערוץ להמשיך בשידור על בסיס הרישיון שהוענק לו".

מאוחר יותר תועד מנכ"ל God TV, וורד סימפסון, בסרטון וידאו שבו אמר כי "אלוהים פתח בפנינו את הדלת שדרכה נביא את בשורת הנצרות של ישוע לבתיהם, חייהם וללבם של בני העם היהודי". בסרטון אחר שפרסם אמר סימפסון כי צר לו על ש"אחדים מהדברים שאמרתי נראו פוגעניים בעיני חלק מהאנשים, ואולי לא תאמו למה שאנחנו יכולים או לא יכולים לומר ברשת". הוא גם התנצל "על כל דבר שאולי אמרנו או עשינו, שיצר את הרושם שלא נפעל לפי ההנחיות", והבטיח "למלא את כל הכללים והתקנות ברישיון השידור שלנו".

עם זאת, הוא סירב להתחייב שהערוץ לא יטיף לנצרות. "נושא ההטפה על ישוע הוא נושא רגיש, אנחנו מבינים זאת ועלינו להתייחס לכך ברגישות", אמר סימפסון. "עם זאת, זה מה שאנחנו עושים וזה מי שאנחנו. אנחנו נוצרים ואנחנו נקראים ללכת לכל מקום ולהטיף את הבשורה. זה מה שהוכשרנו לעשות וזה מה שאנחנו עושים".

תגיות:מסיוןאוונגליזם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה