חדשות יהדות

השפעות הקורונה: עסקים בתל אביב מבקשים תעודות כשרות

"בתקופת משבר הקורונה נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לקבלת תעודות כשרות מצד עסקים בתל אביב. מדובר על כ-30 עסקים שכבר קיבלו תעודות כשרות או נמצאים בהליך מתקדם של הבקשה"

  • ז' תמוז התש"פ
(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

דווקא בתקופת הקורונה חלה עלייה בביקוש לקבל תעודת כשרות – כך מציין יו"ר המועצה הדתית בתל אביב, אלדד מזרחי.

"בתקופת משבר הקורונה נרשמה עלייה משמעותית בביקוש לקבלת תעודות כשרות מצד עסקים בתל אביב. מדובר על כ-30 עסקים שכבר קיבלו תעודות כשרות או נמצאים בהליך מתקדם של הבקשה", אומר יו"ר המועצה הדתית בתל אביב.

"בניגוד אולי למה שהצטייר תקשורתית, משבר הקורונה ולצדו המשבר הכלכלי החריף שפקד את העסקים דווקא הביא לעלייה בביקוש לכשרות מצד עסקי מזון פעילים . זאת, כאמור בניגוד לפרסומים המבקשים לייחס לעסקים מגמת היפרדות מתעודת כשרות בתקופה זו", מוסיף מזרחי.

"מגמה זו בעיר תל אביב וערים נוספות, משקפת שינוי כיוון מצד בעלי עסקים בפנייה לקהלים רחבים יותר כמו ציבור שומרי הכשרות המהווים פלח שוק משמעותי בעל פוטנציאל גדול לכל עסק מזון", מציין יו"ר המועצה הדתית בתל אביב בהערכה.

"תעודת הכשרות ועבודת ההשגחה הנעשית במטבח בית העסק תורמים גם לתדמית דתית הניקיון וההגיינה הנדרשים בבית העסק בפרט בתקופה זו של משבר הקורונה", מסביר מזרחי, ומוסיף כי מחלקת הכשרות ברבנות תל אביב עושה כל שביכולתה להקל על בתי העסק המושגחים: "משגיחי הכשרות מגיעים לעבודתם בשכר חלקי ומופחת בהסכמה, ויש מהמשגיחים שביצעו עבודתם בתקופה האחרונה מבלי לקבל שכר מתוך התחשבות והבנה על מנת לאפשר לעסק לשרוד את התקופה הקשה תוך עמידה בכללי הכשרות".

"בעלי העסקים מוזמנים לפנות אלינו בכל דבר ועניין, ונשתדל כמובן להמשיך ולסייע במסגרת האפשר", מסיים ראש המועצה הדתית את דבריו.

הרב זמיר כהן מבאר את חשיבות הכשרות במתק שפתיים. מומלץ:  

האם אפשר לסמוך על הכשרויות השונות? הרב זמיר כהן עושה לנו סדר בנושא המבולבל: 

"תקפיד על כשרות - ותזכה לילדים אוהבי תורה", אמר הרב אלישיב זצ"ל

המדריך למתחזק, והפעם: איך שומרים כשרות?

תגיות:קורונהכשרותמסעדותתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה