חדשות בריאות

מחקר: כ- 50% ממחלימי הקורונה ממשיכים לסבול מחולשה ומקשיים נשימתיים

על פי התוצאות הראשוניות של המחקר, שנערך בבית החולים שערי צדק, כ- 50% מחולי הקורונה שהחלימו ממשיכים לסבול מתסמינים, ללא קשר בהכרח לחומרת המחלה. רוב החולים לא חזרו לתפקוד ולמצב בו היו לפני שנדבקו בנגיף

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

תוצאות ראשוניות של מחקר, הנערך בבית החולים שערי צדק בירושלים, מלמדות כי לפחות 50% מחולי הקורונה שנבדקו ממשיכים לחוות חולשה כללית וקשיים נשימתיים שבועות עד חודשים לאחר ההחלמה. רוב החולים לא חזרו למצב ולתפקוד בו היו לפני שנדבקו בנגיף.

המחקר, שנערך במכון הריאות של בית החולים, בדק עד עתה כמה עשרות מטופלים שחלו בקורונה והחלימו מהמחלה. במסגרת המחקר נבדקו חולים בדרגות שונות – קלים, בינוניים וגם חולים שהיו במצב קשה.

מהתוצאות הראשוניות עולה, כי כ- 50% מהמחלימים שנבדקו סובלים מתסמינים ללא קשר בהכרח לחומרת המחלה. במחקר נמצא, כי גם לחולי קורונה קלים עלול להיווצר נזק ריאתי לטווח ארוך, ולעומתם חולים שהיו במצב קשה לא בהכרח מדווחים על קשיים או תחושה קשה.

בשערי צדק מציינים, כי בשבועות הקרובים ייבדקו מאות חולים נוספים שכבר פנו להשתתף במחקר. כל החולים שישתתפו במחקר ייבדקו שוב חצי שנה לאחר הבדיקה הראשונית, על מנת להבין יותר לעומק את ההשפעה ארוכת הטווח.

"בין התסמינים שבדקנו מצאנו חולשה כללית אצל רוב הנבדקים, תלונות על שיעול ו/או קוצר נשימה, הופעה של פיברוזיס/לייפת ריאתי, הפרעה חסימתית וחשד ליתר לחץ דם ריאתי", הסביר פרופ' גבריאל איזביצקי, מנהל מכון הריאות בבית החולים הירושלמי ויוזם המחקר. "אנו עורכים את הבדיקות המקיפות על מנת למנוע החמרה בתסמינים אלו, ולתת מענה בשלב מוקדם של המחלות".

"אנו פונים לכלל חולי הקורונה, אשר היו מאושפזים בבתי החולים השונים בישראל או במלוניות, להשתתף במחקר מעקב זה. המחקר מתאים למטופלים בטווח של 3 עד 6 חודשים לאחר השחרור מבית החולים. מומלץ לבוא מוקדם ככל שניתן כדי שנוכל לעשות מעקב ואיתור מוקדם של מחלות ריאתיות", הוסיף פרופ' איזביצקי.

תגיות:נגיף הקורונהבית החולים שערי צדק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה