חדשות בארץ

דיווח: ראש המוסד נפגש עם המלך עבדאללה בירדן

ראש המוסד יוסי כהן העביר מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו למלך עבדאללה בעניין החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. דובר הזרוע הצבאית של חמאס איים על ישראל: "הסיפוח – הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני"

כהן (צילום: פלאש 90)כהן (צילום: פלאש 90)
אא

ראש המוסד יוסי כהן ביקר בימים האחרונים בירדן ונפגש עם המלך עבדאללה. כך נודע בצהריים (חמישי). על פי הדיווחים באתר וואלה ובחדשות 13, גורם ישראלי אמר כי כהן העביר למלך מסר מראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. כזכור, עבדאללה הביע בשבועות האחרונים את התנגדותו למהלך, והזהיר כי הוא יערער את היציבות באזור.

מוקדם יותר היום, איים דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, על ישראל. בנאום שנשא לרגל ציון השנה לחטיפתו של חייל צה"ל, גלעד שליט, אמר הדובר כי "ההתנגדות הפלסטינית מחשיבה את הסיפוח כהכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. גדודי אל-קסאם יגרמו לאויב הציוני להתחרט על קבלת ההחלטה זו".

שר הביטחון בני גנץ קיים אמש דיון בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המוסד, לסיכום "משחק המלחמה" שנערך השבוע, בו נדונו תרחישי תגובה שונים בשטח להכרזה ישראלית על הריבונות. על פי הדיווח ב- ynet, גנץ עדכן את בכירי מערכת הביטחון כי ההכרזה על תחילת קידום המהלך צפויה "בתוך ימים".

קליאן קונוויי, יועצת בכירה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אמרה הלילה (חמישי) כי הוא ימסור בקרוב "הצהרה גדולה" בנוגע להחלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון. "יש שיחות שמתנהלות בשלב זה", אמרה לכתבים בבית הלבן. "כמובן שהנשיא יישא הצהרה בנושא. הוא דיבר על כך בעבר, ואני אשאיר לו לתת לכם הצהרה גדולה".

בתשובה לשאלה האם הנשיא אינו מודאג מהתגובות להחלת הריבונות, אמרה היועצת כי רבים העריכו שיהיו "מהומות ורצח, מוות והרס" לאחר הכרזתו על ירושלים כבירת ישראל ולאחר שהעביר אליה את השגרירות האמריקנית: "תמיד יש טקטיקות הפחדה, ואז זה לא קורה. הנשיא רוצה להיות סוכן של שלום במזרח התיכון, והוא מנסה לעשות זאת".

בדיון שנערך אתמול במועצת הביטחון, קרא מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש לישראל לזנוח את תוכנית הסיפוח שלה, צעד שלדבריו יהווה "הפרה חמורה ביותר" של החוק הבינלאומי. הוא הוסיף, כי "הסיפוח יפגע באופן קשה בסיכוי לפתרון של שתי מדינות ויחתור תחת האפשרויות לחידוש המשא ומתן". גוטרש קרא לכינוסה של ועידה בינלאומית, שתחדש את תהליך השלום.

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, האשים את הקהילה הבינלאומית בתמיכה ב"נרטיב כוזב" של הפלסטינים, המנסה למחוק את הקשר ההיסטורי של העם היהודי לארץ ישראל: "קיים קשר חזק ונצחי בין העם היהודי ומולדתו ההיסטורית ביהודה ושומרון. זה נכון כבר 3,000 שנה, ושום תעמולה פלסטינית לא תשנה זאת". הוא יצא נגד סירובה של הרשות הפלסטינית לדון בתוכנית טראמפ, וקרא למדינות העולם להבהיר לפלסטינים שסירובם להגיע לשולחן המשא ומתן לא יקדם את האינטרסים שלהם: "המציאות היא, שישראל רוצה שלום וביטחון. למרבה הצער, הפלסטינים בחרו פעם אחר פעם בסרבנות על פני פתרון ריאליסטי".

שגרירת ארצות הברית באו"ם, קלי קראפט, דחתה את הטענות נגד עסקת המאה: "ניסינו לבנות תוכנית, שתשכין שלום בין הצדדים. בעבר לא הצלחנו. בזבזנו כספים רבים על תוכניות, אך בפועל דבר לא קרה". היא קראה להנהגה הפלסטינית "לשמור על ראש פתוח" ולעבוד עם ממשל טראמפ כדי ליישם את תוכנית השלום שלו: "זה אינו הסכם מחייב של 'הכל או כלום', אלא הצעה פתוחה".

תגיות:חמאסירדןיוסי כהןריבונותהמלך עבדאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה