חדשות בארץ

המחבל שביצע את הפיגועים בגבעת אסף ובעפרה נידון לארבעה מאסרי עולם

בית המשפט הצבאי בעופר גזר ארבעה מאסרי עולם על המחבל עאסם ברגותי, שביצע בדצמבר 2018 את הפיגועים בכניסה לעפרה ובצומת גבעת אסף: "הנאשם פעל באופן מתוכנן וללא חמלה, עליו לרצות את העונש בגין כל מעשה של גרימת מוות בכוונה באופן מצטבר"

זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר היום (רביעי) ארבעה מאסרי עולם על המחבל עאסם ברגותי, שביצע לפני כשנה וחצי את הפיגועים בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף. בפיגועים נרצחו התינוק עמיעד ישראל איש-רן ולוחמי צה"ל, יובל מור יוסף וסמל-ראשון יוסף כהן הי"ד.

ברגותי ביצע יחד עם אחיו, סאלח ברגותי, את פיגוע הירי בצומת עפרה ב- 9 בדצמבר 2018. בפיגוע נפצעו שבעה אנשים, ביניהם בני הזוג שירה ועמיחי איש-רן. עמיחי נפצע באורח בינוני, בעוד אשתו, שהייתה בחודש השביעי להריונה, נפצעה באורח קשה. הרופאים נאלצו ליילד את התינוק בניתוח חירום, והוא נפטר כעבור שלושה ימים. לאחר פטירתו, בטרם הובא למנוחות, ניתן לו השם עמיעד ישראל. 

ארבעה ימים לאחר הפיגוע בכניסה לעפרה, הגיע המחבל ברכב לטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, פתח בירי לעבר חיילים ואזרחים ונמלט מהמקום. בפיגוע נפלו, כאמור, שני חיילי צה"ל. חייל נוסף נפצע באורח אנוש, וצעירה תושבת בית אל נפצעה באורח קשה.

השופטים, סא"ל צבי היילברון, סא"ל אתי אדר ורס"ן סבסטיאן אוסובסקי, כתבו בגזר הדין: "הנאשם פעל באופן מתוכנן וללא חמלה. זהו מקרה מובהק, שבו על בית המשפט להטיל עונש מאסר עולם. סבורים אנו, כי על הנאשם לרצות את העונש בגין כל מעשה של גרימת מוות בכוונה באופן מצטבר. מעשיו של הנאשם גדעו חייהם של שני צעירים והקורבן הצעיר ביותר".

"תם ולא נשלם", הוסיפו שלושת השופטים. "גם לאחר מתן גזר הדין, משפחות הקורבנות תישארנה עם הכאב והשכול וייאלצו לחיות עם המחשבה על הפער בין מה שהיה צריך להיות למה שלא יהיה".

מוטי ואילנית מור יוסף, הוריו של יובל הי"ד, אמרו לאחר מתן גזר הדין: "מבחינתנו אין כאן שום סגירת מעגל. יש לגזור עונש מוות ולתלות אותו בחוצות העיר, למען יראו וייראו. זה הפתרון. כל עוד לא תהיה הרתעה כמו עכשיו, הטרור יימשך. אנחנו לא רוצים לחשוב שהוא ישב כאן בעירנו, לא רחוק מביתנו, בכלא לאסירים בטחוניים באשקלון".

המחבל נלכד בינואר 2019, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי. הוא נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם שבחבל בנימין, הסמוך לכפר כובר בו התגורר. בימים שקדמו למעצרו, המחבל היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה

חודשיים לאחר שנעצר, הרסו כוחות צה"ל את ביתו של המחבל. בנובמבר שעבר הוא הורשע בשלושה מעשי רצח ובעבירות נוספות. אחיו חוסל שלושה ימים לאחר הפיגוע בצומת עפרה, במהלך פעילות של כוח ימ"מ בכפר סורדא, צפונית לרמאללה. הכוח ירה בו למוות במהלך ניסיון לעוצרו, לאחר שניסה להימלט ולדרוס ברכבו את הלוחמים.

למשפחת ברגותי לדורותיה עבר של טרור עם דם על הידיים. אביהם של שני המחבלים, עומר ברגותי, נידון יחד עם אחיו נאיל למאסר עולם על רצח נהג האוטובוס מרדכי יקואל בשנת 1978. הוא שוחרר ב- 1985 בעסקת ג'יבריל, אך בעשורים שחלפו מאז נעצר פעמים רבות במעצר מנהלי. נאיל ברגותי – ותיק האסירים הפלסטיניים בכלא הישראלי – שוחרר ב- 2011, במסגרת עסקת שליט, אך הוחזר לכלא ב- 2015.

תגיות:טרורגבעת אסףהפיגוע בעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה