חדשות בארץ

הפיגוע בצומת עפרה: הידרדרות במצבו של התינוק, כוחות הביטחון במצוד אחרי המחבלים

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, הגיב על הפיגוע: "פשוט מבחיל – מחבלים תקפו קבוצה של ישראלים שחגגו את חנוכה. הנשיא עבאס, האם הפעם תגנה את הפעולה הזו?"

זירת הפיגוע, אמש (צילום: עופר מאיר, פלאש 90)זירת הפיגוע, אמש (צילום: עופר מאיר, פלאש 90)
אא

הידרדרות חלה במצבו של התינוק שיולד אמש (ראשון) בעקבות הפיגוע בצומת עפרה בו נפצעה אמו קשה. אנא התפללו לרפואתו: הרך הנולד בן שירה יעל בת ליאורה שרה.

מנהל בית החולים "שערי צדק", פרופ' יונתן הלוי, אמר הבוקר (שני) בראיון לגל"צ, כי התינוק יולד בשבוע ה- 30 להריונה של האם בת ה- 21. הוא נולד במצב יציב אך לפנות בוקר הידרדר מצבו. הוא מונשם בפגייה, ומצבו מוגדר כעת קשה.

מצבה של האם מוסיף להיות קשה, אך הוא התייצב לאחר שקיבלה מנות דם רבות במהלך הניתוח אותו עברה. היא מורדמת ומונשמת, ונמצאת בטיפול נמרץ. בעלה נפצע באופן קל עד בינוני, הוא מאושפז במחלקה האורטופדית ולא נשקפת סכנה לחייו. ארבעה נערים נוספים נפצעו בפיגוע באורח קל.

לוחמי צה"ל ומג"ב ממשיכים במצוד אחרי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי מתוך רכב לבן לעבר טרמפיאדה בצומת עפרה. הכוחות סורקים בכפרים באזור שומרון ובנימין, ובמקביל נמשכים המאמצים המודיעיניים. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל ימשיך לפעול לתפיסת המחבלים ולביטחון התושבים". על פי מקורות פלסטיניים, כוחות הביטחון ממקדים את מאמציהם באזור הכפר סילוואד בשומרון.

הסריקות אחרי המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

השליח המיוחד של נשיא ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כתב הלילה בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לפיגוע: "פשוט מבחיל – מחבלים תקפו קבוצה של ישראלים שחגגו את חנוכה. הנשיא עבאס, האם הפעם תגנה את הפעולה הזו?". גרינבלט התייחס בהמשך להצבעה באו"ם בשבוע שעבר, בה נדחתה הצעת ההחלטה שהגישה ארצות הברית לגנות את החמאס: "האו"ם, זה מה שהגנת עליו בשבוע שעבר כאשר נכשלת לגנות את החמאס. החמאס מהלל עוד מתקפת טרור. הייתה לך היכולת לעזור בלחימה נגד הטרור. האם זו המורשת שהאו"ם רוצה שתהיה לו?".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "היה הערב פיגוע טרור חמור. כולם מתפללים לשלומה של אם צעירה שנאבקת על חייה – תינוקה ניצל, אנחנו גם מאחלים החלמה מהירה לכל הפצועים. אנחנו לא נשקוט עד שנמצא את הפושעים המרצחים הללו ונמצה איתם את הדין".

תגיות:פיגועעפרהג'ייסון גרינבלט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה