חדשות בארץ

סערת עופר שלח | השר דודי אמסלם: להקים ועדת בדיקה

בעקבות חשיפת התקרית בערוץ הכנסת, בה פוצץ חבר הכנסת עופר שלח ריאיון עם המגישים משה גלסנר ואבי בלום, קרא השר דודי אמסלם ליו"ר הכנסת להקים ועדת בדיקה. שלח: "התנצלתי מיד, אבל מה שנעשה בריאיון היה לא לגיטימי"

שלח (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)שלח (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)
אא

השר דודי אמסלם קרא היום (שני) ליו"ר הכנסת יריב לוין להקים ועדה לבדיקת התקרית בערוץ הכנסת, בה פוצץ חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) ריאיון עם המגישים משה גלסנר ואבי בלום. בנאום במליאת הכנסת, תקף אמסלם בחריפות את שלח על השתלחותו בשניים: "הוא ראה שני מנחים חרדים, חשב שאפשר לצ'פח אותם ולא יקרה כלום. הוא רמס אותם, העליב אותם ואף איים עליהם שיפנה למנהלים שלהם".

אמסלם מתח ביקורת חריפה על ערוץ הכנסת, שגנז את הקטע ופתח בחקירת פוליגרף בקרב עובדיו כדי לבדוק מי הדליף אותו: "ככה עובדת בעצם תעמולת השמאל". בפנותו ללוין, אמר: "ערוץ הכנסת נמצא תחת אחריותך, ומן הראוי שתקרית כה חמורה ומכוערת תיבדק ותיחקר. חשוב לשמור על עצמאות הערוץ ועל שלום עובדיו, ולדאוג שמקרים כאלה לא יישנו". אמסלם הוסיף לאחר מכן בטוויטר כי "לעופר שלח מותר לאיים ולקלל, להתנהג כבריון, לפוצץ ריאיון, לקרוא לכתב אפס וכלומניק, ועולם כמנהגו נוהג. אם זה היה דודי אמסלם, זה היה פותח מהדורות שלושה ימים לפחות".

כזכור, רן בוקר חשף אתמול ב- ynet את הקטע הגנוז, בו נראה שלח מתפרץ בזעם על גלסנר. בריאיון, שנערך לפני שלושה שבועות, הוא נשאל על פרסומים בנוגע לחקירות פנימיות שערכו חוקרים פרטיים במפלגת כחול לבן במהלך אחת ממערכות הבחירות האחרונות. "אני מציע לך מכיוון שאנחנו בהקלטה, לעצור עכשיו את ההקלטה ולמחוק את הדבר הזה, מפני שהדבר הזה ייגמר בתביעה נגדך בבית המשפט", תקף שלח. "יש גבול. אני לא עונה יותר לאף שאלה. הריאיון הזה מבחינתי נגמר". בהמשך הטיח בגלסנר כי הוא "חתיכת אפס", ואמר יפנה לאחראים עליו בתלונה נגדו: "יש לך חוצפה של כלומניק, שחוזר על משהו שהוא שקר מוחלט".

גלסנר ובלום הסבירו היום, בפתח תוכניתם השבועית, מדוע בחרו שלא לשדר את הקטע המביך מבחינתו של שלח, ולצלם מחדש את הריאיון עמו. לדברי גלסנר, "שלח נכנס דקה אחר כך, התנצל וחזר בו, ויישבנו את העניין בינינו. בסוף יש מכלול של שיקולים, בין היתר משום שמדובר בערוץ ממלכתי, שיושב בבניין הכנסת. הוא לא סתם ערוץ של רייטינג, יש לו מעמד מסוים. אנחנו אחראים גם על המעמד הזה, ובסוף מניחים בצד את השאיפה שלנו לקבל רייטינג תמורת ממלכתיות ואחריות. החלטנו שנכון לגנוז את הקטע".

גלסנר ובלום מסבירים (וידיאו: ערוץ כנסת)

שלח הגיב הערב על התקרית שנחשפה בסרטון. "אנחנו הפוליטיקאים אפשר להטיח בנו הכול, ואני בדרך כלל יותר קר רוח",  אמר בריאיון לכאן ב'. "הייתה התייחסות לאיזו עלילה, שהופצה בשעתו על ידי אנשים שבני גנץ שילם להם כסף, והעלילה הזו הוכחה בתוך שבוע כלא נכונה. כשבא אדם ומציג משהו שהוא יודע שהוא לא נכון, זה בעיניי לא לגיטימי".

בכיר יש עתיד הוסיף, כי הוא מרבה להתראיין אצל גלסנר ואף מיודד עמו ועם בלום ברמה האישית: "התנצלתי בפני גלסנר מיד על דבריי, הם הכירו בזה שגם הם עשו טעות. אני מכבד אותם, והתנצלתי על עצם ההתפרצות. אני עדיין חושב שמה שנעשה בריאיון היה לא לגיטימי".

תגיות:דודי אמסלםעופר שלחערוץ כנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה