חדשות בעולם

בולטון: לא אצביע לטראמפ – וגם לא לביידן

בריאיון לרשת ABC, לקראת פרסום ספרו החדש, אמר היועץ לביטחון לאומי לשעבר בממשל טראמפ, ג'ון בולטון, כי המשך כהונתו של הנשיא מסוכן לארצות הברית: "אני לא חושב שהוא רפובליקני שמרן. אני לא מתכוון להצביע לו בנובמבר – ובוודאי גם לא לג'ו ביידן"

טראמפ ובולטון, (צילום: טראמפ ובולטון, (צילום:
אא

ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר הלילה (בין ראשון לשני) כי כהונתו של הנשיא דונלד טראמפ מזיקה לארצות הברית עד כדי סכנה. "אני מקווה שההיסטוריה תזכור אותו כנשיא של כהונה אחת, שלא גרר את המדינה לסחרור כלפי מטה באופן שלא נוכל להתאושש ממנו", אמר בריאיון לרשת ABC. "אנחנו יכולים להתגבר על קדנציה אחת. שתי קדנציות – אני יותר מוטרד מכך".

הריאיון עם בולטון נערך לקראת צאת ספרו החדש, "החדר שבו הכל קרה: זכרונות מהבית הלבן". בספר, שקטעים ממנו פורסמו בימים האחרונים בתקשורת האמריקנית, נמתחת ביקורת נוקבת על טראמפ, שפיטר את יועצו בספטמבר שעבר, לאחר 17 חודשים בלבד בתפקיד. בולטון טוען, בין היתר, כי החלטותיו של טראמפ לאורך כהונתו הונעו משיקול אחד בלבד – להבטיח לעצמו תקופת נשיאות שנייה. "כשמדובר בבחירה מחודשת לנשיאות, טווח הקשב שלו היה אינסופי", אמר בריאיון ל- ABC. "חבל מאוד שלא היה יותר מזה בכל מה שקשור לביטחון הלאומי".

"לא הצלחתי להבחין בשום עיקרון מנחה אחר מאשר מה שטוב לבחירתו של דונלד טראמפ מחדש", הוסיף בולטון. "אין שום בסיס קוהרנטי, אין אסטרטגיה, אין פילוסופיה, וההחלטות מתקבלות בצורה מאוד אקראית, במיוחד בכל הנוגע לתחום של מדיניות הביטחון הלאומי. זו סכנה לרפובליקה".

"הנשיא אינו מודאג מכך שממשלות זרות יקראו את הספר, הוא מודאג מכך שהעם האמריקני יקרא אותו", המשיך היועץ לשעבר. "הציבור צריך לשמוע את המציאות". הוא ציין, כי תמיכתו בטראמפ בעבר הייתה "טעות". לדבריו, הוא הפריז בהערכה שניתן להפוך את תהליך קבלת ההחלטות בממשל ל"קוהרנטי, רציונלי ושיטתי" לטובת קידום האינטרסים האמריקניים: "התברר שזה לא היה נכון".

"אני לא חושב שהוא רפובליקני שמרן", הצהיר בולטון. "אני לא מתכוון להצביע לו בנובמבר – ובוודאי גם לא לג'ו ביידן".

הממשל ניסה למנוע את פרסום ספרו של בולטון, והגיש נגדו תביעה אזרחית לבית משפט פדרלי בוושינגטון. בתביעה, שהוגשה על ידי משרד המשפטים, נטען כי הספר כולל חומר מסווג שעלול לסכן את ביטחונה של ארצות הברית. השופט, שדן בסוף השבוע בתביעה, דחה אותה אך מתח ביקורת חריפה על בולטון, שלדבריו "הימר על ביטחונה הלאומי של ארצות הברית". הוא ציין, כי פרסום הספר ללא אישור סופי מהבית הלבן עלול לחשוף את בולטון לתביעה. בולטון מצדו טען בריאיון, כי נזהר שלא לכלול בספרו מידע מסווג.

    תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפג'ון בולטון

    כתבות שאולי פספסת

    הידברות שופס

    מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

    60לרכישה

    מוצרים נוספים

    מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

    המלך דוד - הרב אליהו עמר

    סטרוס נירוסטה זכוכית

    מעמד לבקבוק יין

    אלי לומד על החגים - שבועות

    ספר תורה אשכנזי לילדים

    לכל המוצרים

    *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה