חדשות בארץ

בניגוד להבטחת הבחירות: כחול לבן טרפדה הצעת חוק להפסקת כהונת ראש ממשלה

ההצעה להפסקת כהונתו של נתניהו בראשות הממשלה נפלה ברוב של 60 חברי כנסת שהתנגדו, מול 23 חברי האופוזיציה שהצביעו בעד. היחידה מהקואליציה שנמנעה בהצבעה היא פרקש-הכהן. לפיד: "עלתה פה השאלה מספסלי האופוזיציה מדוע השר המשיב לא היה אבי ניסנקורן, שר המשפטים, כמו שנכתב בסדר היום"

נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, החודש (צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ)נתניהו וגנץ בישיבת הממשלה, החודש (צילום: מרק ישראל סלם, לע"מ)
אא

הצעת החוק להפסקת כהונתו של ראש ממשלה שנאשם בפלילים נפלה היום (רביעי) בקריאה טרומית, לאחר שחברי כחול לבן, שגיבשו את ההצעה בחודש מרץ, הצביעו נגדה. חברת המפלגה, השרה אורית פרקש-הכהן, סירבה להצביע נגד החוק והיא נמנעה. החוק נועד לבלום את כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעומד לדין באשמת לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, כמו גם כהונת שר או סגן שר שהוגש נגדם כתב אישום. ההצעה נפלה ברוב של 60 חברי כנסת שהתנגדו, מול 23 חברי האופוזיציה שהצביעו בעד. היחידה מהקואליציה שנמנעה בהצבעה היא פרקש-הכהן.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את שותפיו לשעבר בדיון במליאה. "הם פשוט לא רצו להודות שהם מצביעים נגד הצעת חוק שהם מסכימים לה. אנשים שנשבעו שהם ילחמו כדי שאדם עם כתבי אישום לא יוכל לנהל את המדינה ועכשיו ישבו פה כגנבים בלילה". הצעת החוק הוגשה על ידי חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו, שהציג את החוק שהוגש במרץ בברכת יו"ר כחול לבן בני גנץ, שניסה לדחוק בחברי הליכוד להדיח את נתניהו מראשות המפלגה. "מספר אחד ברשימת החותמים היה בני גנץ, והשני הוא אבי ניסנקורן, נכון להיום שר המשפטים של מדינת ישראל", ציין לפיד.

רביעיית כחול לבן לשעבר, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)רביעיית כחול לבן לשעבר, במרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

במהלך הדיון תהה לפיד מדוע נציג כחול לבן בראשות משרד המשפטים, אבי ניסנקורן, לא מצא לנכון להשיב בשם הממשלה להצעת החוק, ובמקומו נשלח השר המקשר בין הממשלה לכנסת, דודי אמסלם. לדברי לפיד, "עלתה פה השאלה מספסלי האופוזיציה מדוע השר המשיב לא היה אבי ניסנקורן, שר המשפטים, כמו שנכתב בסדר היום. אז למקרה שהסקרנות אוכלת את הבית הזה, התשובה היא מפני שהוא חתום על החוק".

עוד אמר לפיד כי "הוא (ניסנקורן – א"פ) פשוט לא רצה לעלות הנה ולהודות בפני האולם הזה, אופוזיציה וקואליציה כאחד, שהוא מצביע בעד הצעת חוק שהוא מסכים לה ושהוא יודע שהיא נכונה. כמוהו כבני גנץ, אנשים שנשבעו לחבריהם, לבוחריהם, שהם ילחמו כדי שאדם עם כתבי אישום לא יוכל לנהל את מדינת ישראל, ועכשיו ישבו פה כגנבים בלילה והצביעו נגדה".

נתניהו תמך ב-2008 בחוק להדחת ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. החוק עבר אז בקריאה טרומית הודות לקולו של ראש הממשלה, אולם בהמשך המהלך נבלם ולא קודם לקריאות נוספות. את הצעת החוק הגיש ח"כ אופיר פינס מהעבודה, בשל עננת החשדות שרבצה אז על אהוד אולמרט, שכיהן כראש ממשלה.

יחד עם נתניהו הצביעו בעד הצעת החוק ח"כים נוספים מהליכוד המכהנים גם כיום, בהם גדעון סער, יובל שטייניץ וחיים כץ. גם חברי יהדות התורה משה גפני ויעקב ליצמן הצביעו בעדה, כמו גם נציגי ש"ס והאיחוד הלאומי-מפד"ל. החוק עבר בקריאה טרומית ברוב גדול של 61 חברי כנסת מול שישה מתנגדים. ישראל כץ היה הח"כ היחיד בליכוד שהצביע נגד החוק.

תגיות:אורית פרקש-הכהןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה