חדשות בארץ

רשלנות רפואית בקופ"ח כללית: נשלחה לבדיקה באיחור של 21 שנה, ונפטרה מסרטן

הותר לפרסום כי אישה בת 50 שדרשה מקופת חולים כללית בדיקה לגילוי סרטן וסורבה - נפטרה בשל כך שהמחלה התגלתה באיחור. תגובת קופת חולים כללית: "הרופאים שלנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות וכללית באשר לביצוע מעקב מסודר ובדיקות למטופלים הנוטלים תרופות בקביעות"

אא

הותר לפרסום כי אישה בת 50 דרשה מקופת חולים כללית בדיקה לגילוי סרטן וסורבה - נפטרה בשל כך שהמחלה התגלתה באיחור. 

על פי חשיפתו של כתב הבריאות רן רזניק מ'ישראל היום', כבר לפני 21 שנה ביקשה הנפטרת - ענת אהרוני ז"ל, שהייתה בהכשרתה ד"ר למדעי המחשב, לעבור את הבדיקה לגילוי מוקדם של הסרטן. היא הייתה מטופלת בקופת חולים סניף חיפה על ידי שבעה רופאי משפחה שהכירו מקרוב את מצבה הרפואי והיו צריכים לשלוח אותה לבדיקה רפואית מלאה אחת לשנתיים, אך לא עשו זאת. 

על פי הדיווחים הראשוניים עולה כי אילו הייתה נשלחת לכל הפחות לבדיקות מעבדה נחוצות, הסרטן שהחל לקונן בגופה, היא מתגלה והיא הייתה שורדת. 

כשכבר נשלחה לבדיקות - היה זה מאוחר מדי, בשלב שבו הסרטן שולט במעי הגס ובלתי אפשרי להיפטר מהגרורות שלו. מרגע שהתגלה ניסו הרופאים להצילה ושלחו אותה לניתוחים וטיפולים, אך כאמור הדבר כבר לא עזר ואהרוני נפטרה ממחלתה במרץ 2018, ארבע שנים לאחר שהתגלתה. 

בוועדה מיוחדת שהוקמה לצורך חקר המקרה המצער הוגשו למשרד הבריאות תלונות על ההתנהלות של קופת חולים כללית, שנחשבת לגדולה בישראל. "זהו אחד הדו"חות החמורים ביותר בתולדות מערכת הבריאות בארץ, על קופות החולים ועל רפואת המשפחה. נחשפים בו כשלים ומחדלים חמורים", נכתב בדו"ח הוועדה. 

בתגובה ששיגרה דוברות קופת חולים כללית ל'ישראל היום' נאמר כי אכן מדובר במקרה מצער, וכי נציגות הקופה משתתפת בצער המשפחה. "מבלי להתייחס למקרה הפרטני, ככלל וכעיקרון, הרופאים שלנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות וכללית באשר לביצוע מעקב מסודר ובדיקות למטופלים הנוטלים תרופות בקביעות". מעבר לזה, ציינו בקופת החולים כי ההתייחסות המלאה למקרה תינתן בין כתלי בית המשפט. 

תגיות:קופת חוליםכללית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה