חדשות בארץ

מנכ"ל בית החולים הדסה עבר אירוע מוחי קל

פרופ' זאב רוטשטיין הובהל בסוף השבוע לבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר שעבר אירוע מוחי המוגדר כ"קטן". בית החולים הדסה: "אין ספק שהשבועות האחרונים רוויי הדחק אל מול עמדת המדינה היו קשים מנשוא"

פרופ’ רוטשטיין (צילום: פלאש 90)פרופ’ רוטשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

מנכ"ל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, עבר בסוף השבוע אירוע מוחי קל, ואושפז בבית החולים שיבא בתל השומר. מבית החולים הדסה נמסר הבוקר (ראשון), כי הוא הובהל לשיבא "בשל מה שאובחן כאירוע מוחי קטן".

רוטשטיין בן ה- 69 הינו מומחה בקרדיולוגיה ובניהול מערכות בריאות. בעבר כיהן כמנכ"ל שיבא, ובתחילת 2016 מונה למנכ"ל הדסה. בשנה שעברה הוא מונה על ידי שר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, לעמוד בראש ועדת סל התרופות. רוטשטיין זכור כמי שבמהלך משבר הקורונה התעמת עם בכירי משרד הבריאות בנוגע למדיניות הבדיקות לאבחון הנגיף שננקטה על ידי המשרד.

בהדסה אמרו כי "אין ספק שהשבועות האחרונים רוויי הדחק, אל מול עמדת המדינה באשר לצורך להסדרת תפקוד ותקציבי בתי החולים הציבוריים, היו קשים מנשוא, בעיקר בזיכרון הקצר אל מול פעילות צוותי בתי החולים שנאבקו במגפת הקורונה ויכלו לה, והופתעו מהזיכרון הקצר של נציגי המדינה".

"פרופ׳ רוטשטיין ישוב אל משמרתו כבר בימים הקרובים. כפי שהוא בעצמו קבע: הדרך עוד ארוכה וקשה וזה עדיין לא הרגע לנוח", לשון הודעת הדסה.

בשבוע שעבר נמסר מבית החולים שבירושלים, כי הוא נקלע – יחד עם בתי החולים הציבוריים האחרים – למשבר תזרימי כספי. זאת, לדבריו, "לאור מגפת הקורונה בישראל, שגררה הפסקת הפעילות הרגילה של בתי החולים והפסקת כל השירותים הרפואיים הרגילים לציבור והקופות לטובת שירותי חירום וטיפול בחולי קורונה".

בהדסה הוסיפו, כי האיחור ביישום תקציב מדינה מאיים על יכולת התפעול התקין של בתי החולים: "הנהלת הדסה פנתה למשרדים הממשלתיים הרלבנטיים, בריאות ואוצר, לעקוף את כל המכשולים הביורוקרטיים ולהסדיר מיידית את תקציבי ותזרימי בתי החולים הציבוריים לשנה זאת, ובכללם הדסה".

תגיות:בית החולים הדסהזאב רוטשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה