חדשות בריאות

סופית: פעילות הרכבת לא תחודש מחר

משרד התחבורה מסר, כי בשל העלייה בתחלואת הקורונה נדחתה שוב הפעלתם של קווי הנוסעים ברכבת ישראל. הממשלה אישרה את מינויו של עופר מלכה למנכ"ל משרד התחבורה

צילום (יונתן זינדל, פלאש 90)צילום (יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

על רקע הזינוק בתחלואת הקורונה, נדחתה שוב פתיחתה מחדש של הרכבת שתוכננה להתבצע מחר (שני). מדוברות משרד התחבורה נמסר בצהריים, כי "‏לאור העלייה בנתוני התחלואה בנגיף הקורונה, רכבת ישראל לא תחזיר מחר את מערך רכבות הנוסעים. במשרד התחבורה נערכים להפעלתה בהמשך, בכפוף להכרעת ראש הממשלה ובהתאם לנתוני התחלואה".

על פי הדיווח בחדשות 12, במשרד התחבורה מגבשים מתווה חדש לפתיחת הרכבת, לפיו רכישת הכרטיסים תתבצע מראש באמצעות אפליקציה ייעודית, ומספר הנוסעים בכל רכבת יוגבל ל- 650. שרת התחבורה מירי רגב התייחסה אמש לעיכוב הנוסף הצפוי בחידוש פעילותה של הרכבת. "אני יודעת שיש ציפייה לפתיחת הרכבת ביום שני", כתבה בפייסבוק, "אך עם זאת הרחבת התחלואה מחייבת אותנו לשמור על בריאות הציבור, במקביל להפעלת התחבורה הציבורית. לכן אני פועלת בימים האחרונים מול רכבת ישראל על מנת למצוא פתרונות, שימנעו את הצפיפות ויאפשרו לנו לפקח על תנועת הנוסעים ברכבת".

"ישנם מספר פתרונות, בין היתר, בוואוצ'רים שיוזמנו מראש על ידי הנוסעים באמצעות אפליקציה", ציינה רגב. "נושא שנבחן כאמור בשעות אלו. ייתכן ונידרש לדחות את הפעלת הרכבת מיום שני ליום רביעי, על מנת לוודא את היערכות הציבור לשימוש באפליקציה החדשה להזמנת הוואוצ'רים".

כזכור, הרכבת הייתה אמורה לשוב לפעילות מלאה כבר ב- 17 במאי, אולם פתיחתה נדחתה פעמיים – בתחילה ל- 1 ביוני ולאחר מכן ל- 8 בחודש. ביום חמישי האחרון סיכמו רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין כי תנועת הרכבות תתחדש מחר. אלא שההחלטה, עליה הודיע משרד התחבורה, לא קיבלה את אישורו של המטה לביטחון לאומי (מל"ל). מאוחר יותר פורסם, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו זעם על ההודעה. על פי הדיווח של יאיר שרקי בחדשות 12, הוא אמר בשיחות סגורות כי "שרים מכריזים על החלטות באופן עצמאי. כל אחד היפראקטיבי ורוצה לעשות בתחומו, אבל יש לזה השלכות רוחב. יש תחרות מי יפתח יותר מהר, וככל שאתה פותח מהר יותר גם עלולה להיות הדבקה".

עוד דווח, כי בעקבות דבריו של נתניהו, הפיץ ראש המל"ל, מאיר בן שבת, הנחיה בקבוצת הוואטסאפ לענייני קורונה של השרים, לפיה "סיכומים הנוגעים למדיניות הכללית חייבים לקבל את הסכמת המל"ל וככל שיידרש גם את הסכמת ראש הממשלה".

בתוך כך, הממשלה אישרה הבוקר את מינויו של עופר מלכה למנכ"ל משרד התחבורה, בהמשך להמלצתה של השרה רגב. למלכה (57) רקע פיקודי בצבא ושנות שירות במוסד. בהמשך שימש בשורה של תפקידים בכירים במגזר הציבורי והעסקי, ביניהם בתפקיד מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה וחבר בחבר הנאמנים של המכללה למינהל בראשון לציון. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדעי החברה מטעם אוניברסיטת בר אילן, תואר שני במינהל ציבורי מטעם אוניברסיטת חיפה, ומחזיק גם בתואר ראשון ושני במשפטים מטעם המכללה האקדמית נתניה. 

רגב איחלה למלכה הצלחה בתפקידו: "משימות רבות ומאתגרות לפנינו על מנת להביא לצדק תחבורתי ולחיבור ישראל השנייה לישראל הראשונה. למלכה ניסיון עשיר בהטמעת חדשנות וטכנולוגיות במערכות מורכבות, שמהווים היום צו השעה לחיזוק התחבורה הישראלית".

תגיות:רכבת ישראלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה