חדשות בארץ

אדלשטיין ורגב סיכמו: תנועת הרכבת תחודש ביום שני הקרוב

לאחר כחודשיים בהם הושבתה בשל משבר הקורונה, תנועת הרכבות תשוב לפעילות מלאה ביום שני הקרוב. שרת התחבורה מירי רגב: "נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

שרת התחבורה מירי רגב ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו להסכמה היום (חמישי) על חידוש תנועת הרכבות ביום שני הקרוב (8 ביוני), לאחר כחודשיים בהם הושבתה בשל משבר הקורונה.

הפעלת הקווים תתבצע בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הכוללות את חיטוי תחנות הרכבת והקרונות, וכן הקפדה של הנוסעים ועובדי הרכבת על עטיית מסכות ושמירה על כללי הריחוק החברתי. נוסעים עם חום לא יורשו להיכנס לתחנות הרכבת. רגב הגיעה שלשום למרכז השליטה של רכבת ישראל, על מנת להנחות את הנהלת הרכבת להתכונן להפעלה מלאה ביום שני, ולוודא כי היא נערכת ליישום ההנחיות השונות.

הסיכום בין אדלשטיין ורגב הושג בניגוד לעמדתו של מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב. החלטתם של שני השרים צפויה לקבל את אישורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, במידה ותזכה לתמיכת המטה לביטחון לאומי.

"הציבור מייחל ומצפה לחזרת הרכבת, שהפעלתה תסיר את הלחץ על מערכות האוטובוסים ותאפשר נגישות תחבורתית לאזרחי ישראל", אמרה רגב. "אנו נעקוב ונוודא כי הציבור שומר על הכללים, תוך הקפדה על הריחוק החברתי, חבישת מסכות ומניעת כניסת נוסעים עם חום למתחם התחנות".

הרכבת הייתה אמורה לשוב לפעילות מלאה כבר ב- 17 במאי, אולם נדחתה פעמיים – בתחילה ל- 1 ביוני ולאחר מכן ל- 8 בחודש. סיכום ראשוני על חידוש תנועת הרכבות הושג בתחילת השבוע שעבר, במהלך דיון בהשתתפותם של אדלשטיין, רגב, סגני השרים במשרדיהם וגורמי המקצוע. בדיון זה הוחלט גם על הרחבה ניכרת של פעילות האוטובוסים העירוניים והבין-עירוניים, המיניבוסים והמוניות.

 

תגיות:רכבת ישראלמירי רגביולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה