חדשות בריאות

הקורונה במערכת החינוך: 347 חולים, 127 בתי ספר וגני ילדים סגורים

על פי הנתונים המעודכנים שמסר משרד החינוך, 17,497 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד בעקבות מקרי ההידבקות בקורונה במערכת החינוך. מניין הקורבנות שגבה הנגיף עלה ל- 297, עם פטירתם של שני חולים נוספים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד החינוך עדכן בצהריים (ראשון) על עלייה נוספת בתחלואת הקורונה בבתי הספר ובגני הילדים. מספר מוסדות החינוך שנסגרו בעקבות גילוי מקרי הידבקות עלה ל- 127 – לעומת 106, הנתון עליו דווח אמש. מניין התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בנגיף עלה מ- 330 ל- 347. מספרם של התלמידים והמורים שנמצאים בבידוד מניעתי עומד על 17,497.

מניתוח הנתונים עולה, כי רוב החולים – 197 במספר – הינם מירושלים, מתוכם כ- 75% הם מאירוע ההדבקה ההמוני בגימנסיה העברית (148 מתוך 197).

במשרד החינוך הדגישו, כי יותר מ- 99% מכלל מוסדות החינוך ממשיכים לפעול כרגיל: "עם גילוי של תחלואה – סוגרים את המוסד החינוכי, נוקטים בבידוד מניעתי, מבצעים בדיקות ובסוף חוזרים לשגרה. משרד החינוך ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות, ולנטר את התחלואה במערכת החינוך באופן שיטתי וסדור. לצד זה הוא ממשיך להוביל מדיניות טיפול ברורה כדי להמשיך את שגרת הלימודים, ובתוך כך לאפשר את פעולתו התקינה של המשק הכלכלי בישראל".

בתוך כך, על פי העדכון האחרון ממשרד הבריאות, מספר הקורבנות שגבה נגיף הקורונה עלה הבוקר ל- 297, עם פטירתם של שני חולים נוספים. מספר החולים הפעילים עומד על 2,386, מתוכם 29 במצב קשה. במספרם של החולים המונשמים נרשמה עלייה מ- 21 ל- 23. מתחילת ההתפרצות, אובחנו בישראל 17,783 נדבקים, מתוכם החלימו 15,064.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום לעלייה בתחלואת הקורונה בישראל בימים האחרונים. "זימנתי מחר בבוקר את קבינט הקורונה, שם נשקול את הצעדים המתבקשים מול התגברות המגפה, כולל בבתי הספר, כולל בתחבורה הציבורית ובתחומים אחרים גם כן", אמר בפתח ישיבת הממשלה.

"בעולם היום יש כבר קרוב ל- 7 מיליון נדבקים ממגפת הקורונה, שגבתה עד עכשיו את חייהם של כ-400 אלף בני אדם. גם באזורנו המצב לא השתפר", הוסיף נתניהו. "גם אצלנו בישראל אנחנו עדים לעלייה חדה בשיעורי ההדבקה בימים האחרונים. כפי שאמרתי כל הזמן – הנגיף כאן. הוא לא המצאה דמיונית לא שלי ולא של אף אחד אחר. מי שאומר שמלכתחילה לא הייתה פה סכנה, או שכעת אין סכנה, מטעה את הציבור ומעודד התנהגות שמסכנת את בריאות הציבור ואת חייהם של רבים".

"גם כשמנטרלים את ההתפרצות בגימנסיה העברית בירושלים ואת ההתפרצות בבתי הספר, אנחנו רואים עלייה ברורה בחלקים רבים של המדינה ובחלקים רבים של האוכלוסייה", המשיך נתניהו. "חלק מהעלייה הברורה שאנחנו רואים בשמונת הימים האחרונים בשיעור ההדבקה בישראל, חלק מזה נובע, וגם היה צפוי, בגלל ההקלות שעשינו כדי לפתוח את הכלכלה שלנו. אבל חלק גם נובע באופן מובהק מההתרופפות בהקפדה על הכללים של מסכות, מרחק והיגיינה".

"כולנו צריכים להבין, שאנחנו צפויים לחיות בשגרת הקורונה הרבה זמן", הצהיר ראש הממשלה בפנותו לאזרחי ישראל. "בלי הקפדה על מסכות, מרחק והיגיינה – לא נוכל לעמוד ביעדים שלנו, וגם לא נוכל להחזיר את המשק למסלולו. לכן אני מבקש מכם – הקפידו על הכללים למען הבריאות, למען החיים, למען מקומות עבודה".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה