חדשות יהדות

מרגש: בית כנסת חדש לעילוי נשמת הנרצח בפיגוע

בית כנסת באלקנה לעילוי נשמת ראובן שמרלינג הי"ד, תושב היישוב שנרצח בפיגוע דקירה

  • ט"ו סיון התש"פ
ראובן שמרלינג הי''ד (צילום: עמוד הפייסבוק של מועצה מקומית אלקנה)ראובן שמרלינג הי''ד (צילום: עמוד הפייסבוק של מועצה מקומית אלקנה)
אא

ראובן שמרלינג הי"ד נרצח בפיגוע דקירה בערב חג הסוכות. בימים אלו מוקם בית כנסת חדש שייקרא על שמו

ראובן שמרלינג הי"ד נרצח בערב חג הסוכות תשע"ח, 4 באוקטובר 2017. בימים אלו, עמותת עמותת בית הכנסת ''הראשונים'' החלה בעבודות החפירה והעפר הנדרשים לפני בניית בית הכנסת, שייקרא על שמו.

ראש מועצת אלקנה, אסף מינצר, סיפר על הקמת בית הכנסת באלקנה לעילוי נשמת שמרלינג הי"ד, שהתגורר ביישוב. 'מתרגשים לראות את התחלת עבודות החפירה והפיתוח לבניית בית הכנסת 'הראשונים' על שם חברנו היקר ראובן שמרלינג הי"ד", כתב מינצר בפייסבוק ביום שישי האחרון.

"הערב, בקבלת שבת המלכה, כשנשיר את 'לכה דודי', המילים 'התנערי מעפר קומי' יקבלו משמעות נוספת, לזכרו ולהנצחתו. יישר כוח לוועד עמותת בית הכנסת 'הראשונים' על הפעילות המאומצת והמבורכת לבניית בית הכנסת ולמשפחת שמרלינג על כל הסיוע. בשעה טובה ובהצלחה", הוסיף מינצר.

ראובן שמרלינג הי"ד היה בן 70, כאשר נרצח על ידי מחבלים פלסטינים שהועסקו על ידו. לאחר שהיכו אותו למוות, זרקו את גופתו במחסן השייך לו באזור התעשייה של כפר קאסם. המחבלים, תושבי הכפר קבטיה, נמלטו לאחר הרצח ונתפסו על ידי כוחות צה''ל והשב"כ.

תגיות:בית הכנסתראובן שמרלינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה