חדשות בריאות

היום: ועדת השרים תדון בחוק הקורונה

לאחר התיקונים שהוכנסו בחוק הקורונה, הוא יובא לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה וצפוי לעבור את אישורה. שר הביטחון בני גנץ: "שיפור משמעותי לעומת המצב הקודם"

נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת) נתניהו וגנץ (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
אא

ועדת השרים לענייני חקיקה תדון היום (ראשון) בטיוטת חוק הקורונה, וצפויה לאשרה, זאת בתום סבב תיקונים שעבר החוק בעקבות הביקורת הציבורית שנמתחה עליו.

טיוטת החוק גובשה ביוזמת משרד ראש הממשלה על ידי צוות מיוחד במשרד המשפטים בראשות המשנה ליועמ"ש, עורך הדין רז נזרי. ממשרד המשפטים נמסר, כי מהלך התיקונים נעשה בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת.

חוק הקורונה נועד להסדיר בחקיקה את תקנות החירום, שאושרו על ידי הממשלה במהלך משבר הקורונה לצורך התמודדות עם הנגיף. תוקפו של החוק המוצע הינו ל- 10 חודשים, במהלכם תוכל הממשלה להכריז על מצב חירום בשל הקורונה מבלי להזדקק לאישור הכנסת. בין היתר, החוק יקנה לה את האפשרות להטיל על הציבור הגבלות של תנועה וריחוק חברתי.

באופוזיציה ובקרב גורמים משפטיים נמתחה ביקורת על סעיפים שונים בחוק, ביניהם סעיף המגביל את הזכות להפגין, וסעיפים המסמיכים שוטרים להיכנס לבתים פרטיים ללא צו ולאכוף בכוח את ההגבלות. בהודעת משרד המשפטים צוין, כי "השינויים בטיוטת החוק בוצעו תוך עיון במאות התייחסויות שהועברו מטעם הציבור, ודיון בעניינן יימשך גם לאחר האישור בוועדת השרים לחקיקה".

על פי הטיוטה המרוככת שתובא לעיון השרים, הזכות להפגין תישמר, ושוטר לא יוכל להיכנס לביתו של אדם ללא צו. כמו כן, פעילותם של בתי המשפט והכנסת תימשך. ההכרזה על מצב חירום בעת משבר תהיה תקפה ל- 30 יום, והכנסת תהיה רשאית לבטל את ההכרזה בכל עת. עוד נקבע, כי תקנות מכוח החוק יהיו חייבות לקבל את אישור הכנסת תוך שבוע; הכרזה על יישוב או שכונה כאזור מוגבל תהיה תקפה לשבעה ימים בלבד; הממשלה תחויב בהתחשבות מיוחדת באנשים עם צרכים מיוחדים; והחלטות הממשלה יתקבלו תוך התייחסות להשלכות הכלכליות על הציבור והמשק.

גנץ התייחס שלשום לחוק המוצע. "זה שיפור משמעותי לעומת המצב הקודם" – כתב בפייסבוק – "מהחלטות ממשלה ותקנות זמניות לחקיקה מסודרת". לאחר שפירט את השינויים שהוכנסו בטיוטה, הוסיף שר הביטחון: "את זה אנחנו עושים יחד עם שותפינו מתוך הממשלה. גם להילחם בקורונה וגם לשמור על הדמוקרטיה וחירות הפרט".

נתניהו התייחס בשבוע שעבר לביקורת שנמתחה על חוק קורונה: "שוחחתי עם השר לביטחון הפנים, וסיכמנו חד-משמעית שלא נאפשר פריצה של משטרה לתוך בתים של אזרחי ישראל ללא צו. לא יהיה דבר כזה", אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בכנסת.

"נמצא את האיזון המתאים בין הצורך לאכוף את הנחיות הבידוד לבין הצורך לשמור על זכויות הפרט וצנעת הפרט של אזרחי ישראל", המשיך ראש הממשלה. "אנחנו ערים לכך שבציבור יש מחשבה שאנחנו נפרום את האיזון הזה – לא עשינו את זה עד עכשיו, ולא נעשה את זה גם בהמשך".

"אנחנו לא מתכוונים להשבית את הפעולה של מוסדות המדינה. לא של הממשלה, לא של הכנסת, לא של בתי המשפט, לא של אף אגף", הוסיף נתניהו. "אגב, לא עשינו את זה עד עכשיו, ובשיא הקורונה הצלחנו להמשיך להפעיל את כל מוסדות המדינה ואנחנו נמשיך לעשות זאת. חשוב להבין את זה".

תגיות:נגיף הקורונהחוק הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה