חדשות בריאות

נתניהו: הקורונה לא מאחורינו; גנץ: חייבים אחריות אישית

בפתח ישיבת הממשלה, הזהיר שר הבריאות יולי אדלשטיין מהעלייה החדה בתחלואת הקורונה, וקרא לציבור לשתף פעולה ולשמור על ההנחיות: "או שכולנו נהיה בסדר – או שכולנו נהיה בסגר, והרבה יותר מהר משחושבים"

נתניהו וגנץ (צילום מסך, לע"מ)נתניהו וגנץ (צילום מסך, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לעלייה שחלה בימים האחרונים בתחלואת הקורונה ולהתרופפות המשמעת הציבורית בהקפדה על הנחיות משרד הבריאות. "הנתונים עדיין לא ברורים, אבל אין ספק שיש עלייה באופן יחסי למה שהיינו רגילים בשבועות האחרונים. כלומר, הקורונה לא מאחורינו", אמר בפתח ישיבת הממשלה השבועית.

"כדי שנוכל לקבוע אם יש שינוי מגמה אמיתי, נבחן בימים הקרובים את המשך הצעדים, ואם צריך – נשנה את המדיניות בהתאם", הבהיר נתניהו. "אנחנו מבקשים מכם, אזרחי ישראל, להקפיד על הכללים: חבישת מסכות, שמירת מרחק והקפדה על ההיגיינה. אני מאמין שבשיתוף פעולה של כלל הציבור, נשמור על המשק פתוח ונביא לפריחה מחודשת של הכלכלה והשבת מקומות עבודה". הוא ציין, כי בישיבת הקבינט בשבוע שעבר הוא הנחה לעדכן את תוכנית הסיוע הכלכלית, כך שגם מעסיקים שלא הוציאו את עובדיהם לחל"ת במהלך המשבר יזכו ל"פיצוי משמעותי", כלשונו.

שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "אנחנו עוברים לשגרת קורונה. המשמעות היא שהדבר הזה מסתובב אצלנו, בינינו, ומעת לעת נרגיש אותו בעלייה כזו או אחרת. בשגרה זו הקורונה קיימת בעוצמות משתנות, ואנחנו חייבים להפגין גם שיתוף פעולה בין כלל הגופים".

"אנחנו חייבים להפגין אחריות אישית, של כל אזרח ובית אב", הדגיש גנץ. "אפשר להמציא את המדיניות הכי גדולה במדינת ישראל – אבל אם הפרט לא יתנהג נכון ובזלזול, לא תהיה לה תוחלת. כל אחד חייב לראות את עצמו כאילו עליו מוטלת חובת המאבק בקורונה – לא להיכנס להיסטריה, לא להיכנס לסגר עצמי, אלא להתנהג נכון באופן אישי. אני מאמין שאפשר להתמודד עם שגרת הקורונה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין התריע מפני העלייה החדה שנרשמה בימים האחרונים בתוצאות החיוביות של אבחוני הקורונה: "יש לנו אירוע נקודתי בבית ספר בירושלים, עם מספרים גדולים וחריגים. אני שומע את הקולות שאומרים: 'מה הפאניקה הזאת? מדובר באירוע נקודתי'. צריך להבין, העלייה המתמדת במספרי החולים החלה עוד לפני האירוע של בית הספר בירושלים, וגם אם מנכים את הנתונים של בית הספר – עדיין רואים את מגמת העלייה. תוצאות הבדיקות אתמול הצביעו על עלייה של פי 5 בתוצאות החיוביות, מחצי אחוז ל- 2.5 אחוז".

אדלשטיין קרא לציבור לשתף פעולה ולבוא להיבדק: "משרד הבריאות ערוך לבצע עד 15 אלף בדיקות ביום. כל מי שמרגיש לא טוב, וחושב שיש לו תסמינים; כל מי שחושש שהיה במגע עם חולי קורונה – יכול לפנות למוקד קופת חולים, ויופנה לבדיקה מיד".

את דבריו סיים אדלשטיין באזהרה: "אני קורא גם לבעלי העסקים והמוסדות להקפיד על הכללים ועל התו הסגול. אזרח לא חייב לקרוא את כל האותיות הקטנות, אבל לא קשה להבין את 3 הדברים שאנחנו חוזרים עליהם – מסכה, מרחק והיגיינה. או שכולנו נהיה בסדר – או שכולנו נהיה בסגר, והרבה יותר מהר משחושבים".

תגיות:בני גנץיולי אדלשטייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה