חדשות בריאות

גלנט: "כולם מרוויחים מהמתווה, בראש ובראשונה הילדים וההורים"

בריאיון לגלי צה"ל, הביע שר החינוך יואב גלנט שביעות רצון מהמתווה שגובש להפעלת בתי הספר של החופש הגדול: "ילדי ישראל ישחררו את ההורים לדאוג לפרנסה"

גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר החינוך יואב גלנט אמר הבוקר (רביעי), כי התוכנית שגובשה להפעלת בתי הספר והגנים בחודשי הקיץ הינה "מתווה נכון". בריאיון לגלי צה"ל אמר השר, כי "הדבר החשוב ביותר הוא שמי שמנצח הם ילדי ישראל, שימשיכו לחודש של העשרה ולימוד, בו ישחררו את ההורים לדאוג לפרנסה. זה יתרום גם להנעת גלגלי המשק".

"כולם מרוויחים, בראש ובראשונה הילדים וההורים", הוסיף גלנט. "אני שמח שהמורים נרתמו לעניין יחד עם האוצר, עם יו"ר השלטון המקומי ויו"ר המועצות האזוריות".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנכ"ל משרד החינוך, הממונה על התקציבים באוצר ויו"ר השלטון המקומי סיכמו אתמול על המתווה, במסגרתו שנת הלימודים בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים תוארך עד ה- 13 ביולי. החל מה- 14 ביולי ועד ה- 6 באוגוסט תופעל קייטנה חינוכית עד שעות אחר הצהריים בגני הילדים ובכיתות א'-ב', ובמתכונת רגילה בכיתות ג'-ד'. בתי הספר של החופש הגדול יפעלו חמישה ימים בשבוע, בכל הארץ, ובכלל זה בבתי ספר מוכרים שאינם רשמיים, ויעניקו מגוון רחב של פעילויות חינוכיות. לאחר הפעלת מסגרות הקיץ, יחלו מוסדות החינוך להיערך לפתיחת שנת הלימודים תשפ"א.

מסגרות הלימוד יפעלו חינם ברשויות באשכולות למ"ס 1-4 (ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל-פחם, רהט), וביתר הרשויות יינתן סבסוד דיפרנציאלי, בהתאם למפתח הסוציו-אקונומי של הרשות. עלות התוכנית – כ- 700 מיליון שקלים.

בהתאם להסכם הראשוני שהושג עם הסתדרות המורים במהלך משבר הקורונה, עובדי ההוראה יחויבו להוסיף תשעה ימי עבודה וללמד עד ה- 13 ביולי. גלנט ציין, כי משרדו נערך לגייס סטודנטים כדי להוציא לפועל את מתווה הלימודים בקיץ גם ללא השתתפות המורים: "אנחנו יוצאים לקול קורא – מבצע שמשרד החינוך לא עשה מעולם. מדובר על עשרות אלפי מורים, ואם המורים ירצו חופש – ייכנסו במקומם סטודנטים ואחרים".

על רקע מקרי הקורונה שהתגלו בתקופה האחרונות במוסדות חינוך שונים ברחבי הארץ, אמר גלנט: "הסיכון במחלה ידוע לכולם. בכל מקרה של חשד ובוודאי של גילוי, נפעל לפי הנחיות מערכת הבריאות. אני מתואם לחלוטין עם שר הבריאות".

בתגובה להסכמות שהושגו על מתווה הלימודים בקיץ, נמסר מהסתדרות המורים: "אנו שמחים שהמתווה שהסתדרות המורים הציעה בתחילת משבר הקורונה, לגבי הפעלת בית הספר של החופש הגדול, התקבל במלואו. כמו כן מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד, תמשיך לעמוד על כך שההסכם הקיבוצי מיום 1.4.20 יקויים ככתבו וכלשונו, כולל היצמדות לתשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ (עד ה- 13 ביולי), המבטיחים כי עובדי ההוראה לא יעבדו אף יום נוסף ללא תשלום – תוך כדי הקפדה על קיום שאר סעיפי ההסכם".

תגיות:מערכת החינוךיואב גלנטנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה