זוגיות ושלום בית

כשהבעל מרגיש שהוא מאכזב את אשתו

אני משתדל לפתור לה את כל הבעיות – אבל היא טוענת שאני לא אוהב אותה ולא מבין אותה. מה אני עושה לא טוב?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני בעל טוב שרוצה רק לטובת אשתי והבית, ומשתדל להתייחס לכל קושי ובעיה שנוצרת בתוך ביתי, כדי להביא לפתרונן עד כמה שיותר מהר, ולהשרות תחושה של ביטחון ורגיעה כלשהי. אולם לצערי לא אחת אני שומע מאשתי עד כמה שאיני אוהב אותה, והיא מבקרת ומתלוננת עלי בכל הזדמנות אפשרית. מה ניתן לעשות?

* * *

אישה האומרת לבעלה: "חם היום"! פעמים רבות הוא מגיב: "נו.. אז תדליקי את המזגן". כשהאישה מתלוננת על מחושים וכאבים, הוא עשוי להגיב: "אז תיקחי כדור נגד כאבים", או "לכי לנוח", או "אז תלכי לרופא, אני לא רופא".

יותר מכך, הבעל יכול להגיב: "אם את חושבת שחם היום, את טועה! כלל לא חם היום". או "אם את חשה איזה כאב - זה שום דבר, זה יעבור, שהרי זו תופעה קבועה אצל כל הנשים".

כאמור, האישה לא נגשת לבעלה כדי שיפתור לה את החום, הכאב או העייפות. היא לא חושבת שהוא יכול להמציא דבר, שהיא עצמה אינה יודעת. מה שהיא רוצה הוא להציג בפני בעלה מצוקה, להשיג ממנו בעצם הבנה לקשייה, ובכך לחוש את החיבור עמו.

הדבר שגורם לבעל להגיב בפתרונות, או אפילו לגמד את קשייה בניגוד לציפיותיה, נובע משתי סיבות:

א. בגלל המבנה השונה שלו. כי הבעל מבין, שכשהיא הציגה בפניו בעיה זה בכדי שיפתור לה אותה, שלולא כן, לשם מה סיפרה לו את מצוקתה? ואילו האישה רוצה להציג קושי זה בכדי לקבל הזדהות עם קשייה, ולא דבר אחר.

ב. משום שיש לבעל צורך חזק ביותר שאשתו תרגיש טוב ושתהיה שבעת רצון, וצורך זה גורם לו לתת לה "עצות מעשיות". ההנחה התת מודעת שלו היא, שאם רעייתו תעשה כפי שהוא מציע לה, הרי שיהיה לה טוב, וזה דבר התואם לציפיותיו.

בטעות הוא סבור, שכיוון שהיא מצטערת, חובתו להרגיע אותה, וזאת הוא עושה כאשר הוא מקטין את מצוקתה ואומר לה: "שטויות"! וכוונתו כי חבל שהדבר מעסיק אותך, שהרי לא קרה דבר ששווה לבזבז את הזמן עבורו.

הצורך של האישה מבעלה הוא שיסכים עמה שקשה לה, בכדי שתקבל תחושה שבעלה קשור אליה ומחובר אליה. המשגה הוא, שלא זו בלבד שהבעל לא הביע את הסכמתו עם קשייה, אלא אף הגיב בתגובה שהובנה על ידי אשתו כך שלדעתו הקושי אינו נוראי כל כך, והוא הרבה פחות משמעותי ממה שהיא מתארת. ודאי שבתגובה זו האישה מרגישה לא רק שאין חיבור לאישה, אלא אף ריחוק רגשי בינו לבינה.

על כן, כדי שלא יגיע למצב שהיא אומרת בקולה שאינה אוהבת אותו, ומרבה את תלונותיה עליו, יש לו לנסות להבין את קשייה, ולגרום לה להבנה רגשית למצוקותיה, בכדי שתחוש שהוא מזדהה לקשייה ומחובר אליה רגשית.

הרב דניאל פנחסוב הוא מרצה, יועץ מומחה לנישואין ופסיכותרפיסט, מחבר הספר "כיצד לבנות זוגיות טובה". Dp0533165281@gmail.com 

תגיות:שלום ביתזוגיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה