חדשות בארץ

הממשלה אישרה: תלמידי ישראל יבקרו בירושלים לפחות שלוש פעמים

שרי הממשלה אישרו פה אחד את הצעתו של שר החינוך יואב גלנט לחייב את תלמידי ישראל לבקר בירושלים לפחות שלוש פעמים במהלך שנות לימודיהם. גלנט: "עם שלא יכיר את עברו ומורשתו – לא יוכל להבטיח את עתידו"

הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הכותל המערבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה היום (ראשון) פה אחד, בישיבת העבודה הראשונה שלה, את הצעת שר החינוך יואב גלנט, לפיה כל תלמיד בישראל יבקר בעיר ירושלים לפחות שלוש פעמים במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך.

על פי ההחלטה, התלמידים יחויבו לבקר בבירת ישראל פעם אחת בכל חטיבת גיל: ביסודי, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה. התקציב השנתי ליישום ההחלטה יעמוד על 7 מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך.

שר החינוך אמר, כי "סיפורה של ירושלים הוא סיפור המבטא את עוצמת העם היהודי, אשר לאחר אלפיים שנות גלות, מאבקים ומלחמות הצליח לשוב לארץ ישראל, להקים לו בית לאומי, לבנות לו כוח מגן – צה"ל, ולשוב אל בירתו הנצחית – ירושלים המאוחדת. זהו סיפור של ניצחון ושל תקווה, ועל כל ילד וילדה בישראל להכיר את משמעותה, ייחודיותה וחשיבותה של ירושלים".

גלנט ציין, כי לכל אורך שנותיו כמפקד בצה"ל דאג שכל חייליו יבקרו בעיר וילמדו על מורשתה ומרכזיותה: "האמונה בצדקת הדרך נובעת מההיכרות עם הסיפור ההיסטורי שלנו כעם, ובמרכזו הכמיהה והכיסופים לירושלים לאורך הדורות. לראשונה מזה אלפיים שנה מימשנו את זכותנו הבסיסית להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, במולדתנו החופשית והעצמאית, ובירתה ירושלים. עם שלא יכיר את עברו ומורשתו – לא יוכל להבטיח את עתידו. חיוני היום לחנך את דור העתיד על ערכים אלו".

בחלקה הראשון של ישיבת הממשלה, שהיה פתוח לתקשורת, התייחס ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, ליום ירושלים שצוין בסוף השבוע: "נדמה לי שאין כמו יום ירושלים לדבר על אחדות בממשלה שהיא ממשלת אחדות, במקום שבו ציינו השבוע את יום הנספים של יהודי אתיופיה שצעדו ומתו בדרך לירושלים, ואין כמו ירושלים בשביל לסמל את הלב הפועם של העם היהודי במדינת ישראל".

"אנחנו צריכים לקדם את המודל של ירושלים מאוחדת", הוסיף גנץ. "לעבוד הרבה וקשה בשביל להגיע לאחדות ולפיוס בחברה הישראלית. אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים, שהאחדות תלך ותתרחב, ושהפיוס בחברה הישראלית על כלל מרכיביה ילך ויגבר".

תגיות:מערכת החינוךירושליםיואב גלנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה