חדשות בארץ

נתניהו בישיבת הממשלה: "כל מי שמאיים עלינו בהשמדה שם עצמו בסכנה גדולה"

שעות ספורות לפני התייצבותו לתחילת משפטו, פתח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ישיבת העבודה הראשונה של ממשלת האחדות: "אזרחי ישראל בחרו בנו ברוב מוחץ, ביקשו שנעבוד יחד בשיתוף פעולה למענם". ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ: "אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים, ושהפיוס בחברה הישראלית על כלל מרכיביה ילך ויגבר"

נתניהו (צילום: ישראל מארק סלם, פול) נתניהו (צילום: ישראל מארק סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח הבוקר (ראשון) את ישיבת העבודה הראשונה של ממשלת האחדות בראשותו, שעות ספורות לפני תחילת משפטו בבית המשפט המחוזי בירושלים.

במהלך דברי הפתיחה שנשא, בנוכחות התקשורת, נמנע נתניהו מלהתייחס למשפט. הוא החל את דבריו בהתייחסות להתכנסותה של הממשלה בטרקלין שאגאל בכנסת: "אני חייב להגיד שלא ראיתי אולמות כאלה גדולים לישיבות, אפילו לא בבייג'ינג, לא בקרמלין ולא בוושינגטון. זה חידוש מרענן שנקבע כתוצאה ממגפת הקורונה". בהתייחסות מרומזת לביקורת על גודלה של הממשלה, הוא הוסיף: "אזרחי ישראל בחרו בנו ברוב מוחץ, ביקשו שנהיה יחד, שנעבוד יחד בשיתוף פעולה למענם. הממשלה הזו מייצגת את כל אזרחי ישראל, בלי יוצא מהכלל".

נתניהו ציין, כי במהלך הישיבה יוקמו קבינט מדיני-ביטחוני וקבינט קורונה. "האתגרים הביטחוניים לא פסקו לרגע, גם לא האיומים", הדגיש. בתגובה לאיומים שהשמיע מנהיג איראן, עלי חמינאי, להשמיד את ישראל, אמר: "כל מי שמאיים עלינו בהשמדה לא יצליח, ושם עצמו בסכנה גדולה. אני מבקש שוב להבהיר, שהמדיניות שלנו להתנגד לתוקפנות האיראנית בכל מקום, להתנגד לניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה – אנו פועלים כל העת – וכמובן גם להתנגד לניסיון של איראן לפתח בסוריה כלי נשק שישמשו את גרורותיה ואת כוחותיה, שיכולים לסכן את מדינת ישראל". בהמשך חשף נתניהו, כי שוחח בימים האחרונים עם מנהיגי סודאן וצ'אד: "איחלתי להם ברכות לעיד אל-פיטר וגם להמשך חיזוק היחסים בינינו. עוד מדינות מוסלמיות בדרך".

בנוגע לסכנת הקורונה, אמר נתניהו כי "המשימה המיידית שנטפל בה היא המשימה הכלכלית. פעלנו רבות בתחום הכלכלי, אבל אנחנו רוצים לעשות עוד. בראש ובראשונה – לפעול יחד כדי להחזיר את האנשים לעבודה. על כך שוחחתי עם שר האוצר כמה פעמים בשבוע שעבר, ואנחנו נבצע פעולות שיביאו מקומות עבודה, נסייע לעצמאים ולבעלי העסקים הקטנים להחזיר את המשק לצמיחה".

בהקשר זה, ציין נתניהו כי הנחה להגדיל את היקף התוכנית הכלכלית ל- 100 מיליארד שקלים – תוספת של 14 מיליארד שקלים לתוכנית שאושרה עד עתה: "נשקיע את התקציב הנוסף בעידוד תעסוקה, בקרן לסיוע לעסקים שלא יוכלו לשוב לפעילות סדירה בשלב הקרוב, בתוכניות להאצת המשק ועוד".

"אני אגלה, למי שלא מכיר אותי עדיין, שבין ההנאות הקטנות שיש בחיים הציבוריים עבורי זה לכתוש בגרזן את הביורוקרטיה שמונעת או מעכבת את מתן העזרה לאנשים", הצהיר נתניהו. "אני מצפה לעבודה משותפת מתוך שיתוף פעולה ואחדות אמיתית".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, נמנע אף הוא מהתייחסות לפתיחת משפטו של נתניהו. בפתח דבריו הוא קרא לאחדות, בצל ציון יום ירושלים: "נדמה לי שאין כמו יום ירושלים לדבר על אחדות בממשלה שהיא ממשלת אחדות, במקום שבו ציינו השבוע את יום הנספים של יהודי אתיופיה שצעדו ומתו בדרך לירושלים, ואין כמו ירושלים בשביל לסמל את הלב הפועם של העם היהודי במדינת ישראל".

"אנחנו צריכים לקדם את המודל של ירושלים מאוחדת", הוסיף גנץ. "לעבוד הרבה וקשה בשביל להגיע לאחדות ולפיוס בחברה הישראלית. אנחנו צריכים לפעול שהממשלה תאריך ימים, שהאחדות תלך ותתרחב, ושהפיוס בחברה הישראלית על כלל מרכיביה ילך ויגבר".

על פי סדר היום המקורי של ישיבת הממשלה, השרים היו אמורים לאשר את הקמת משרד ראש הממשלה החליפי ואת הקמתם של המשרדים החדשים, ביניהם המשרד למשאבי מים בראשות השר זאב אלקין והמשרד לענייני התיישבות בראשות השרה ציפי חוטובלי. אלא שלפני פתיחת הישיבה נודע, כי נושאים אלו הורדו מסדר היום.

בנוסף להקמת קבינט הקורונה והקבינט המדיני-ביטחוני, יאושר בישיבה מינוים של סגני השרים במשרדים השונים. כמו כן, השרים יאשרו את הצעתו של שר החינוך יואב גלנט, לפיה כל תלמיד בישראל יבקר בירושלים לפחות שלוש פעמים במהלך שנות לימודיו במערכת החינוך, פעם אחת בכל חטיבת גיל: ביסודי, בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה.

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה