חדשות בריאות

3 מועצות גדולי התורה במכתב משותף: "להתחזק בקדושת בית הכנסת"

עם החזרה לבתי הכנסת, קוראים גדולי התורה מ-3 המועצות להתעורר ולהתחזק בשמירת קדושת בית הכנסת, להימנע מדיבורים בבית הכנסת, ולכבות טלפונים קודם הכניסה לבית ה'

  • כ"ח אייר התש"פ
בית כנסת (צילום אילוסטרציה)בית כנסת (צילום אילוסטרציה)
אא

מכתב משותף מתפרסם הבוקר (שישי) מאת שלושת מועצות גדולי וחכמי התורה (ש"ס, דגל התורה ואגודת ישראל). במכתב, כותבים הרבנים כי עם החזרה לבית הכנסת, יש להתחזק ולהתעורר בשמירה על קדושתו של בית ה', ליזהר מלדבר דברים בטלים, ולהימנע מלהחזיק טלפונים דלוקים בשעת התפילה.

במכתבם כתבו גדולי התורה: "בעוונותינו הרבים זה למעלה מב' חודשים שנגזר עלינו לסגור דלתי בתי כנסיות ובתי מדרשות ולגלות להתפלל וללמוד באופן עראי . ועתה, ברחמיו המרובים של הבורא ית' אנו זוכים לשוב להתפלל וללמוד בבית מקדש מעט. עדיין לא בשלמות ותחת הגבלות, אבל ב"ה מתחילים לשוב. ועל כן, מתוך הודיה להשי"ת, חובתנו לעת הזאת לתקן בדקי העבר, לחקור דרכינו ולפשפש במעשינו על מה עשה ה' זאת לנו, כאמרם ז"ל (ברכות ה)

"והנה צורך גדול לתקן ולחזק גדרי שמירת קדושת בית הכנסת, ובראש ובראש ובראשונה לעורר ולהתעורר על חובת הזהירות מלדבר דברים בטלים בבית הכנסת כדאיתא בשו"ע או"ח קנ"א, דיני קדושת בית הכנסת. ומי יודע אם לא בשלנו הסער הגדול הזה.

"זאת ועוד", מוסיפים גדולי ישראל, "לדאבון כל לב נמצאת רעה חולה שיש מי שמחזיק בזמן התפילה והלימוד מכשיר טלפון דלוק, אשר גורם בזה להוציא עצמו מתוך בית הכנסת בעת עמדו לפני המלך, ועוונו גדול מנשוא רח"ל כדאיתא בזוה"ק.

"ועל כן, קוראים אנו אל אחינו בני ישראל בקהילות הקודש די בכל אתר ואתר, בעת שחוזרים אנו להתפלל וללמוד בבתי כנסיות, ובבתי מדרשות, לחזק הגדר שלא לדבר דיבורים בטלים בבית הכנסת ובבית המדרש ולתקן תקנה קבועה שאיסור חמור הוא להחזיק פלאפון שאינו כבוי בכל זמן התפילה והלימוד, ורבני הקהילות והגבאים  בכל מקום  יזהירו את הציבור על כך, (ומי שבידם, יראו לתקן מקום מיוחד להניח הפלאפונים קודם התפילה).

"ובזכות הזהירות בבתי מקדש מעט ירחם עלינו הבורא יתברך , שנזכה למי שברך, שתיקן בעל התוי"ט שכל מי ששומר פיו ולשונו בעת התפילה וקריאת התורה הקב"ה ישמרהו מכל צרה וצוקה ומכל נגע ומחלה ויחולו עליו כל הברכות הכתובות בתורה ובנביאים ובכתובים, ויזכה לראות בנים חיים וקיימים לתורה ולחופה ומעשים טובים ויעבוד את ה' אלוקינו תמיד באמת ובתמים ונאמר אמן. ונזכה במהרה לישועה וגאולה שלימה בבניין בית תפארתנו אכי"ר".

מה החומרה של שיחה בטלה בבית הכנסת? הרב אליהו עמר בסיפור קצר ומפעים על קדושת בית הכנסת:

תגיות:בית כנסתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה