חדשות בארץ

גרמניה וצרפת: סיפוח יפר את החוק הבינלאומי ויגרור השלכות

בהודעה משותפת שפרסמו גרמניה והרשות הפלסטינית נאמר כי יוזמת הסיפוח מהווה הפרה של החוק הבינלאומי ופוגעת בפתרון שתי המדינות. צרפת: המהלך לא יוכל לבוא ללא השלכות על היחסים של האיחוד האירופי עם ישראל

שר החוץ הצרפתי לה-דריאן (צילום: AFP)שר החוץ הצרפתי לה-דריאן (צילום: AFP)
אא

משרד החוץ של צרפת הזהיר הערב (שלישי) את ישראל לבל תספח באופן חד צדדי שטחים בגדה המערבית, שכן מהלך כזה "לא יוכל לבוא ללא השלכות על היחסים של האיחוד האירופי עם ישראל". שר החוץ הצרפתי, ז'אן-איב לה דריאן, אמר בהצהרה לרגל השבעת הממשלה החדשה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ כי "צרפת מוכנה לחלוטין לסייע לכל מאמץ לקדם משא ומתן בין הצדדים - הדרך היחידה לשלום, ביטחון ויציבות אזורית".

לה דריאן הדגיש כי החלטה לספח תהווה הפרה של החוק הבינלאומי ו"תערער באופן חמור על פתרון שתי המדינות". לצד זאת, הוא הוסיף כי "צרפת מברכת את בנימין נתניהו, ראש ממשלת מדינת ישראל, ואת מר בנימין גנץ, ראש הממשלה החלופי, על השבעתם ועל השבעת ממשלתם. ברוח הידידות ושיתוף הפעולה ששורה על יחסי צרפת וישראל, היא מצהירה מחדש על רצונה להמשיך ולעבוד עם הממשלה החדשה במאבק נגד הקורונה".

לגינויים נגד כוונת ישראל לספח, המעוגנת בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן, הצטרפה גרמניה, שיחד עם הרשות הפלסטינית הוציאה הודעה משותפת לפיה צעד כזה הוא הפרה של החוק הבינלאומי ופגיעה בפתרון שתי המדינות. גרמניה והרשות הפלסטינית הבהירו בהודעתן כי המהלך המוסכם הוא כזה הכולל בתוכו את פתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 1967, וכן את תמיכתן בהסדר כולל בין הישראלים לפלסטינים שייקבע במשא ומתן בהתאם למתווה שיגבש האו"ם.

אשכנזי בטקס החילופים עם כץאשכנזי בטקס החילופים עם כץ

ביום שישי התכנסו שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי בבריסל ודנו בכוונת הסיפוח של ישראל. שר החוץ של האיחוד, ג'וזף בורל, אמר כי "אנו ערב הקמת ממשלה חדשה בישראל, אנו מברכים אותה ומעוניינים לעבוד עימה באופן מקיף". בהתייחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני אמר כי "צריך להגיע לפתרון הבעיה באמצעות משא ומתן, ולכן יש לכבד את החוק הבינלאומי ועל כל הצדדים להימנע מצעדים חד-צדדיים".

בתגובה לדבריו של בורל אמר שר החוץ החדש, גבי אשכנזי, כי "'דיפלומטיית המגפון' הזאת היא לא תחליף לדיאלוג דיפלומטי אינטימי ולא תקדם את התפקיד שהאיחוד האירופי מבקש למלא". עוד אמר אשכנזי כי ממשלת ישראל והאיחוד האירופי חולקים היסטוריה, ערכים, אינטרסים, הזדמנויות ושניהם מתמודדים עם איומים. "מצער ששוב פעם, ביטחון ישראל, שותפת מפתח של האיחוד האירופי והאיומים שניצבים בפני ישראל, לא הוזכרו בכלל ולא קיבלו את המרכזיות שהם צריכים לקבל במסר כזה", הוסיף אשכנזי.

תגיות:גרמניהצרפתסיפוחהרשות הפלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה