חדשות בארץ

ישראל נגד האיחוד האירופי: "’דיפלומטיית מגפונים’ אינה תחליף לדיאלוג דיפלומטי"

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, קרא לישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים לסיפוח חלקים מיהודה ושומרון, והבהיר כי האיחוד לא יכיר בשינויים בקווי 67' שלא יוסכמו על ידי הישראלים והפלסטינים. משרד החוץ: "דיפלומטיית מגפונים' אינה תחליף לדיאלוג דיפלומטי אינטימי, ולא תקדם את התפקיד שהאיחוד האירופי מבקש למלא"

בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)בניין נציבות האיחוד האירופי בבריסל (תמונה: שאטרסטוק)
אא

משרד החוץ הגיב בצהריים (שלישי) על הודעת שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, שקרא לישראל להימנע מהחלת הריבונות על חלקים ביהודה ושומרון. בהודעה שהוציא המשרד נאמר, כי "'דיפלומטיית מגפונים' אינה תחליף לדיאלוג דיפלומטי אינטימי, ולא תקדם את התפקיד שהאיחוד האירופי מבקש למלא".

"ישראל והאיחוד האירופי חולקים היסטוריה, ערכים, אינטרסים והזדמנויות", נאמר עוד בהודעה. "מצער כי שוב ביטחונה של ישראל, שותפה מרכזית של האיחוד, והאיומים בפניהם היא עומדת לא הוזכרו ולא קיבלו את המרכזיות הראויה להם בהודעה כזו. כפי ששר החוץ אשכנזי אמר אתמול, בדברי כניסתו לתפקידו, אנו מצפים לדיאלוג משמעותי עם בעלי בריתנו באירופה".

בהודעתו אמש, בירך שר החוץ של האיחוד האירופי על כינון הממשלה החדשה בישראל: "אנחנו מצפים להמשיך ולעבוד עם הממשלה הישראלית באופן קונסטרוקטיבי ומקיף, ברוח הידידות ארוכת השנים שקושרת אותנו לישראל, במטרה לפתח את יחסינו בכל התחומים – בפרט בעניינים כמו קורונה, חינוך, מחקר ופיתוח ובכל תחום אחר של אינטרס הדדי".

בנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון, ציין בורל כי "האיחוד האירופי מוכן לתמוך ולקדם את חידושו של משא ומתן משמעותי בין שני הצדדים, כדי להשיג שלום צודק ובר-קיימא". הוא הביע דאגה מכוונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להחלת הריבונות, כפי שהוצהרה בנאומו שלשום בעת הצגת הממשלה בכנסת, וכפי שנכללה בהסכמים הקואליציוניים: "אנחנו קוראים לישראל להימנע מכל החלטה חד-צדדית, שתוביל לסיפוח שטח פלסטיני כבוש, מהלך המנוגד לחוק הבינלאומי".

"האיחוד האירופי והמדינות החברות בו חוזרות ומזכירות, כי לא יכירו בכל שינוי בקווי הגבול של 1967, שלא יוסכם על ידי הישראלים והפלסטינים", הוסיף בורל בהודעתו. "פתרון שתי המדינות, במסגרתו ירושלים תהיה עיר הבירה העתידית של שתי המדינות, הוא הדרך היחידה להבטיח שלום בר-קיימא ויציבות באזור".

הודעתו של בורל נמסרה על רקע התכנסותם, בסוף השבוע האחרון, של שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי לדון בצעדי תגובה אפשריים להחלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון. חלק מהמדינות תבעו לאיים על ישראל בהטלת סנקציות כלכליות, אולם לא הושגה הסכמה פה אחד בין 27 חברות האיחוד, הנדרשת למהלך זה. בשל כך, הצהרתו של בורל לא כללה איום בסנקציות.

כאמור, שר החוץ גבי אשכנזי, התייחס אתמול לתוכנית השלום האמריקנית. בטקס חילופי השרים, שנערך במשרד החוץ בירושלים, בהשתתפות השר היוצא ישראל כץ, אמר השר הנכנס כי ישראל ניצבת בפני "הזדמנויות אזוריות משמעותיות", בראשן יוזמת השלום של הנשיא טראמפ: "אני רואה בתוכנית אבן דרך משמעותית. הנשיא טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות". הוא הדגיש, כי "התוכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל". מאוחר יותר, אמר שר הביטחון הנכנס, בני גנץ, כי יפעל לקדם את התוכנית "על כל מה שהיא מייבאת בתוכה".

תגיות:האיחוד האירופימשרד החוץג'וזף בורל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה