חדשות בארץ

נתניהו בהשבעת הממשלה: הגיע הזמן להחיל את הריבונות ביהודה ושומרון

בנאומו בפתח ישיבת מליאת הכנסת, בה תושבע הממשלה החדשה, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הריבונות לא תרחיק את השלום אלא תקרב אותו. הוא הביע תקווה, כי מפלגת ימינה תצטרף לקואליציה

נתניהו בישיבת ההשבעה (צילום: דוברות הכנסת, קובי גדעון)נתניהו בישיבת ההשבעה (צילום: דוברות הכנסת, קובי גדעון)
אא

ישיבת ההשבעה של הממשלה ה- 35 יצאה בצהריים (ראשון) לדרך במליאת הכנסת, לאחר למעלה מ- 500 ימים של משבר פוליטי עמוק ו- 3 מערכות בחירות. ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה בתחילת נאומו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, שימונה לראש הממשלה החלופי: "בני, פעלנו יחד במבצע צוק איתן, אני כראש ממשלה ואתה כרמטכ"ל, להגן על אזרחי ישראל במערכה שאין צודקת ממנה. אני משוכנע שנפעל יחד גם עכשיו בהצלחה בממשלת האחדות, למען המדינה שלנו".

"זהו יום חשוב למדינת ישראל", המשיך נתניהו. "הממשלה החדשה הוקמה ברצונם של רוב אזרחי ישראל, ותשרת את כל האזרחים – יהודים ולא יהודים כאחד. בתוך שנה אחת, מדינת ישראל עברה 3 מערכות בחירות. הן העמיקו את הקיטוב בעם, וגבו מחיר כבד מקופת המדינה. אם היינו הולכים לבחירות רביעיות, העלות הכוללת הייתה מסתכמת ב- 2 מיליארד שקל. העלות הנוספת של ממשלת האחדות, ואני לא מקל בה ראש, היא 85 מיליון שקלים לשנה. העלות הזו נמוכה לאין שיעור מהעלות של בחירות נוספות. אילו היינו הולכים היום לבחירות רביעיות, זה היה הבזבוז האמיתי. לכן אין פלא, שרוב מוחלט של הציבור מקבל את דבריי על ממשלת האחדות. הציבור רוצה ממשלת אחדות, וזה מה שהציבור מקבל היום".

"מעשה המרכבה היה מורכב מאוד", הוסיף נתניהו. "כל השותפים לממשלה, אבל בראש ובראשונה חברי מפלגתי שלי, הליכוד – שקיבל את מספר המצביעים הגבוה ביותר שמפלגה כלשהיא קיבלה אי פעם בתולדות המדינה – נדרשו לפשרות ולוויתורים כואבים. אבל בחרנו לשרת את העם יחד, כמתחייב מגודל השעה ומדוחק השעה".

בהתייחסו למשבר הקורונה, הדגיש נתניהו כי פעולותיה של הממשלה הצילו חיים רבים: "הסיבה שישראל במצב שבו היא נמצאת היום היא הצעדים שנקטנו בזמן – סגירת השמיים, בידוד ביתי, סגרים מקומיים ועוד, וכמובן גם בזכות אזרחי המדינה, ששמרו על הנחיות הבריאות, וצוותי הרפואה הנפלאים. אבל המערכה טרם הסתיימה, איש אינו יודע אם אנחנו בהפוגה זמנית. הסכנה תוסר סופית רק כשיימצא חיסון לנגיף, ובינתיים הנגיף עדיין פה".

"יש אפשרות שגם גל שני חוצה יבשות יפקוד את העולם, וגם את ישראל, כפי שקרה בדיוק במגפת השפעת הספרדית לפני 100 שנים. משום כך הצעד הראשון שממשלת האחדות תעשה הוא להקים את קבינט הקורונה, כדי להכין את המענה לאתגר הגל השני. באותה מידה, ניתן מענה לאתגר הכלכלי העצום שעומד לפנינו. נעביר תקציב מושכל ואחראי. זה יהיה תקציב מורכב מאוד, שימנע את קריסת המשק ויבטיח יציבות".

בתחום הביטחוני, הבהיר נתניהו כי תימשך המדיניות לסיכולם של איומים על מדינת ישראל: "אני חייב להגיד לכם, כולל מהימים האחרונים, שאיומים אלה לא נפסקו אפילו ליום אחד בתקופת הקורונה. אנחנו ננהל בנחישות רבה את המאבק במבקשי נפשנו. בכל זירה שבה נזהה איום, נפעל ללא היסוס – סמוך לגבולותינו והרחק מגבולותינו. נוסיף להיאבק ללא פשרות בניסיונותיה של איראן להתבסס צבאית בסוריה ובניסיונותיה להשיג נשק גרעיני".

נתניהו התייחס לכוונה עליה הצהיר בחודשים האחרונים להחיל את הריבונות על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון: "חבלי ארץ אלו הם מחוזות לידתה וצמיחתה של האומה היהודית. הגיע הזמן להחיל עליהם את החוק הישראלי ולכתוב פרק מפואר נוסף בתולדות הציונות. צעד זה לא ירחיק את השלום אלא יקרב אותו, כי את השלום אפשר לבסס רק על האמת. האמת היא, וכולם יודעים אותה, שמאות אלפי המתיישבים ביהודה ושומרון, אחינו ואחיותינו, יישארו תמיד במקומותיהם כחלק מכל הסדר קבע לשלום – הגיע הזמן, שגם שכנינו הפלסטינים וגם אנשים בבית הזה יכירו בזה".

"כל נושא הריבונות עומד על הפרק רק בגלל שפעלתי אישית לקדם אותו במשך שלוש שנים תמימות – בגלוי ולא בגלוי", הצהיר נתניהו. "בין היתר דנתי בכך עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, בשבוע שעבר. הערכתי מאוד את אמירתו התקיפה אתמול נגד בית הדין הבינלאומי בהאג, שרודף את ישראל בהאשמות מקוממות".

ראש הממשלה הודה לשותפיו במחנה הימין על תמיכתם בו, ושיגר מסר לעבר מפלגת ימינה, שנותרה באופוזיציה: "אני מקווה שגם מפלגה נוספת תצטרף אלינו".

נתניהו הציג את רשימת השרים שיכהנו בממשלה החדשה. הוא השלים את פאזל התיקים בליכוד, כשהודיע כי ציפי חוטובלי תכהן כשרת ההתיישבות. לחוטובלי הוצע לצאת בהמשך לשליחות דיפלומטית, כשאת מקומה ימלא השר צחי הנגבי, שיכהן בשלב זה בתפקיד שר במשרד ראש הממשלה. במקביל, הוא ישמש כמשקיף בישיבות בישיבות הקבינט המדיני-ביטחוני.

בסיום דבריו אמר ראש הממשלה: "מעל במה זו אני נושא תפילה להצלחתנו. משימות חשובות לפתחנו, באחדות ובשיתוף פעולה יכול נוכל להם. בעברנו הקדום עמדנו בצמתים שבהם יד איש הייתה באחיו, שילמנו על כך מחיר איום ונורא. אני רוצה להאמין שהפקנו את הלקחים הדרושים".

תגיות:בחירות 2020הממשלה ה- 35בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה