חדשות בארץ

גנץ: נפעל לקדם את תוכנית טראמפ – על כל מרכיביה

בטקס חילופי השרים בקריה בתל אביב, אמר שר הביטחון הנכנס, בני גנץ, כי יפעל לקדם את תוכנית השלום האמריקנית "על כל מה שהיא מייבאת בתוכה". השר היוצא, נפתלי בנט: "איראן אומנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה"

גנץ ובנט, היום (צילום: עודד קרני, לע"מ)גנץ ובנט, היום (צילום: עודד קרני, לע"מ)
אא

שר הביטחון הנכנס, בני גנץ, אמר היום (שני) כי יפעל לקדם את תוכנית השלום של הממשל האמריקני "על כל מה שהיא מייבאת בתוכה". בטקס החילופים עם השר היוצא נפתלי בנט, שנערך בקריה בתל אביב, הצהיר גנץ: "אני מחויב לעשות את כל שניתן לקידומם של הסדרים מדיניים ולחתור לשלום – השלום היה ונשאר, משאת נפש ציונית חשובה".

"צעדים מדיניים אחראים וחשובים, מצריכים מערכת ביטחון חזקה, שיודעת להעריך ולהיערך למציאות האסטרטגית שעומדת בפני מדינת ישראל, שיש לה אוזן קשובה אצל מקבלי ההחלטות ומחוברת אליהם. כזו יש לנו, וכזו תמשיך להיות", הוסיף גנץ.

בפתח דבריו אמר השר הנכנס, כי בכוונתו להוביל תוכניות רב-שנתיות לצה"ל ולמערכת הביטחון, שיאפשרו להן להתמודד עם איומי ההווה ואתגרי העתיד. בהתייחסו לאתגרים הביטחוניים העומדים בפני ישראל, אמר: "נגן על אזרחי ישראל מאיומים רחוקים ומאיומים קרובים, נאתר אותם, נגדע אותם ונשמיד אותם".

גנץ, ששוחח הבוקר עם בני משפחותיהם של החיילים והאזרחים שבשבי חמאס, הדגיש: "גם היום אני מבקש להזכיר את מחויבותי, כשר ביטחון וכראש ממשלה חליפי, לעשות מאמצים אדירים ולא לנוח, עד שנשיב הביתה את אורון שאול והדר גולדין זכרם לברכה. זוהי מחויבות מוסרית, לאומית ואישית. באותה רוח אפעל אני, ונפעל כולנו, כך אפעל גם למען כלל נעדרי צה"ל ולמען אברה מנגיסטו והישאם אל-סייד, הנמצאים בשבי החמאס".

בנאומו בטקס, אמר שר הביטחון היוצא לגנץ כי "איראן אומנם החלה תהליך של נסיגה מסוריה, אבל צריך להשלים את המלאכה. זה בהישג יד. אני משוכנע, בני, שבידך להשלים את המשימה".

"איראן נמצאת במצב הכלכלי והחברתי הקשה ביותר של המשטר מאז המהפכה ב- 1979", המשיך בנט. "אסור לנו להרפות מאיראן לרגע. עלינו להגביר את הלחץ המדיני, הכלכלי, הצבאי, הטכנולוגי, ולפעול בעוד מימדים. זה אפשרי".

מוקדם יותר היום, נמסר מלשכת שר הביטחון כי גנץ החליט למנות את אלוף (במיל') אמיר אשל, מפקד חיל האוויר וראש אגף התכנון לשעבר, למנכ"ל משרד הביטחון. אשל יחל בתפקידו בימים הקרובים. עם כניסתו יעבור אשל חפיפה מסודרת עם המנכ"ל היוצא, אלוף (במיל') אודי אדם.

תגיות:נפתלי בנטמשרד הביטחוןבני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה