חדשות בארץ

שר החוץ הנכנס אשכנזי: "תוכנית טראמפ הזדמנות היסטורית – נקדם אותה באחריות"

בטקס חילופי שרים במשרד החוץ, אמר השר הנכנס גבי אשכנזי כי "הנשיא טראמפ מציב הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות". הוא הבהיר, כי התוכנית תקודם "באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל"

אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן) נכנס הבוקר (שני) לתפקידו כשר החוץ, בטקס חילופי שרים שנערך במשרד החוץ בירושלים, בהשתתפות השר היוצא ישראל כץ (הליכוד) שעבר למשרד האוצר.

בנאומו בטקס, אמר אשכנזי כי ישראל ניצבת בפני "הזדמנויות אזוריות משמעותיות", בראשן יוזמת השלום של הנשיא טראמפ: "אני רואה בתוכנית אבן דרך משמעותית. הנשיא טראמפ מציב בפנינו הזדמנות היסטורית לעצב את עתידה של מדינת ישראל לעשרות השנים הבאות".

אשכנזי הדגיש, כי "התוכנית תקודם באחריות ובתיאום עם ארצות הברית, תוך שמירה על הסכמי השלום והאינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל". הוא ציין, כי ארצות הברית היא "בת הברית הקרובה ביותר והחברה החשובה ביותר" של ישראל: "אני מודה לממשל האמריקני על עמידתו האיתנה לצד ישראל בבלימת פרויקט הגרעין האיראני, והתבססותה של איראן בגבולותינו".

"המערכה המדינית לעצירת האיום האיראני הייתה ועודנה המשימה העיקרית שלנו", הצהיר השר הנכנס. "עלינו להמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו במישור הדיפלומטי, כמובן לצד הפעילות במישור הביטחוני".

"כמו העוצמה הצבאית, גם השלום עם שכנותינו הוא נכס אסטרטגי ועלינו לשמור עליו. אני רואה חשיבות רבה בחיזוק הקשרים האסטרטגיים עם מדינות השלום, מצרים וירדן. הן בעלות ברית חשובות ביותר להתמודדות עם האתגרים באזור. לצד זו אפעל לקידום הקשרים ושיתופי הפעולה מול מדינות נוספות במרחב, למען ביצור מעמדה האסטרטגי של מדינת ישראל".

אשכנזי הביע תקווה להמשך הידוק היחסים עם מוסקבה ו"לשיח משמעותי", כלשונו, עם בנות בריתה של ישראל באירופה, זאת "על מנת לפתח את היחסים ולפעול במשותף אל מול האתגרים הבינלאומיים הרבים. ישראל ואירופה הן שותפות חשובות, ואני בטוח שהיחסים בינינו מניבים פירות לתועלת שני הצדדים".

תגיות:גבי אשכנזימשרד החוץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה