נטורופתיה ורפואה טבעית

חלבונים, מינרלים, סידן וויטמינים: קמח טף, מזון על שכדאי להכיר

הטף מכיל את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות שהגוף שלנו לא יכול לייצר בעצמו. לכן הוא טוב כתחליף לחלבונים או כתחליף בשר לצמחונים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טף הוא הדגן הקטן בעולם, שמקורו באפריקה. שמו העברי הוא "בן חילף". הטף הגיע לארץ עם עולי אתיופיה. הוא מלא בכל טוב ונחשב כ"מזון על", כלומר עשיר במגוון רכיבים תזונתיים ועתיר ערכים בריאותיים. הוא הוכר ככזה ע"י ארגון הבריאות העולמי בשנת 1996.

הטף הוא אחד הקמחים הנחשבים בגלל חסרונו של הגלוטן, מה שהופך אותו למתאים לחולי צליאק ולרגישים לגלוטן. בזמן שבו הטרנד להימנע מגלוטן הולך וגדל, הטף נחשב ליתרון בריאותי גם לאנשים שפשוט בוחרים להימנע מגלוטן, שברמה כזו או אחרת מפריע להרבה אנשים. זו דרך טובה להוסיף פחמימה מזינה, בריאה וקלה לעיכול.

הוא עשיר בסידן ובברזל יותר מכל דגן אחר. מדובר במינרלים החשובים לבריאותנו, למניעת מחלות מוכרות ולהעשרת הגוף במקרים של מחלה ממושכת.

הטף מכיל את כל שמונה חומצות האמינו החיוניות שהגוף שלנו לא יכול לייצר בעצמו. לכן הוא טוב כתחליף לחלבונים או כתחליף בשר לצמחונים או לטבעונים. הוא נחשב למזון מצוין לעוסקים בפעילות גופנית, בשל תכולת החלבון הטובה שבו.

הטף מכיל מינרלים חיוניים וחומצות שומן מסוג אומגה 3, שעוזרות להוריד דלקתיות בגוף. הוא גם מחזק את מערכת החיסון, מפני שמכיל אבץ ונחושת בכמות גדולה – אלו שני מינרלים שמתפעלים ומחזקים את החיסון בגוף.

כדי להימנע ממחסור בסידן בגיל מבוגר, הגוף צריך אספקה קבועה כבר מגיל צעיר. קמח טף יספק לגוף כמות סידן יפה. בטף ישנם גם הרבה סיבים תזונתיים, שיאפשרו הרגשת שובע לאורך זמן ויתרמו לתהליכי הרזיה, לשמירה על המשקל ולשחרור מאוזן של סוכרים לזרם הדם.

הטף עשיר בוויטמינים מקבוצת B ובברזל - מינרל חשוב האחראי על נשיאת החמצן בגוף. חסר בברזל עלול לגרום לחולשה, לעייפות ולקושי במאמץ.

איך משתמשים בקמח טף?

קמח טף נוח מאוד לעבודה. הוא בעל מרקם מיוחד, ומקנה טעם טוב למאפים שונים. הוא בעל ערך גבוה במטבח ובבישול הבריא. היות שאין בו גלוטן, אין לו אפשרות לתפוח. לכן אפשר להמיר רק חלק מהקמח הרגיל בקמח טף, או להוסיף את קמח הטף לפשטידות ולבלילה של פנקייקים או של עוגיות. אפשר להכין גם עוגיות וקרקרים, שבהם הקמח היחיד הוא טף.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:קמח טףבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה