חדשות בריאות

טראמפ: לוקח תרופה למלריה – לטיפול בקורונה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סיפר כי החל ליטול את התרופה הידרוקסיכלורוקווין, שלטענתו יעילה נגד נגיף הקורונה על אף שהיא מיועדת לטיפול במלריה: "שמעתי עליה הרבה חדשות חיוביות, מה יש להפסיד?"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הלילה (בין שני לשלישי) כי הוא נוטל באופן קבוע תרופה למלריה, שלטענתו יעילה נגד נגיף הקורונה. במסיבת עיתונאים בבית הלבן סיפר טראמפ, כי רופאו האישי המליץ לו שלא לקחת את התרופה, המכונה הידרוקסיכלרוקווין, אולם הוא ביקש אותה מהרופא של הבית הלבן, שנענה לבקשתו.

מאז התפרצות הנגיף בארצות הברית, חזר טראמפ לא אחת על הטענה כי התרופה האמורה, המיועדת לטיפול במלריה, עשויה לסייע בריפוי הקורונה. לטענה זו לא נמצאו עד כה ראיות תומכות. מנהל התרופות האמריקני (FDA) הזהיר בחודש שעבר, כי התרופה עלולה לגרום להפרעות בקצב הלב אצל חלק מהמשתמשים בה ואף להוביל למוות, וקרא שלא להשתמש בה מחוץ לסביבת בתי חולים או שלא במסגרת מחקרית.

טראמפ סיפר, כי הוא נוטל את התרופה כבר שבוע וחצי – כדור אחד ליום – וכן לוקח גם תוסף אבץ. "התחלתי לקחת את התרופה, כי אני חושב שהיא טובה", אמר. "שמעתי עליה הרבה חדשות חיוביות, ואמרתי: מה יש לך להפסיד?". הוא הוסיף, כי בינתיים הוא מרגיש בסדר: "אני עדיין כאן".

הנשיא האמריקני ציין כי אינו סובל כלל מתסמיני קורונה, וכי הוא עובר כל כמה ימים בדיקה לאבחון הנגיף: "אני לא רוצה להיבדק, אבל הם רוצים לבדוק אותי, מסיבות ברורות – כי אני הנשיא".

תגיות:דונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה