חדשות בארץ

עימות בטקס חילופי שרי המשפטים. מנדלבליט: פוגעים בעבודתנו. אוחנה: פוגעים באמון הציבור

שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה אמר בטקס חילופי השרים כי הוא עוזב את תפקידו "ברגשות מעורבים. הדברים עליהן התריעו רבים לפני ואני התרעתי לא באו על תיקונם. גם התיקון הנדרש בתביעה ובפרקליטות הכללית"

מנדלבליט ואוחנה (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)מנדלבליט ואוחנה (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שני) בטקס כניסתו לתפקיד של שר המשפטים, אבי ניסנקורן, למתקפות על מערכות המשפט ואכיפת החוק. מנדלבליט אמר כי "גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כאשר מעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק". שר המשפטים היוצא אמיר אוחנה הגיב לדבריו: "מערכת המשפט פועלת להגן על עצמה יותר משהיא פועלת להגן על אמון הציבור".

מנדלבליט פנה לאוחנה ואמר כי "אין זה סוד כי היו מחלוקות בינינו אך לצד זאת הייתה עבודה משותפת בייחוד בהתמודדות עם נגיף הקורונה". לדבריו, בזמן המשבר התקיים שיח מתמיד ושיתוף פעולה בנושא. "עבדנו יחד עם הממשלה כדי להתמודד יחד עם המגיפה", אמר.

טקס חילופי השרים במשרד המשפטים (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)טקס חילופי השרים במשרד המשפטים (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

היועמ"ש אמר כי שר המשפטים החדש "יגלה במהרה שמשרד המשפטים מורכב מעובדי מדינה מצוינים, מסורים, אחראים, ששמים לנגד עיניהם מעל לכל את טובת המדינה ואת האינטרס הציבורי. ישנם אתגרים רבים הניצבים לפתחך, ואנחנו פה כדי לסייע לך לעמוד בהם. אכן, למשרד המשפטים משימות רבות, כשמטרת העל של כולן היא להבטיח את שלטון החוק במדינת ישראל".

"דרכנו היא אחת - דרך המשפט והצדק. גם כשהרוחות סוערות בחוץ, גם כאשר מנסים להסיט אותנו מדרכנו באמצעים כאלה ואחרים, גם כשמעלים טענות כזב ומנסים לפגוע בעבודתנו, אנו ממשיכים ונמשיך לצעוד בדרך הזו ללא כחל ושרק", הוסיף מנדלבליט.

אוחנה עצמו אמר בנאומו: "אני עוזב היום את תפקידי ברגשות מעורבים. הדברים עליהן התריעו רבים לפני ואני התרעתי לא באו על תיקונם. גם התיקון הנדרש בתביעה ובפרקליטות הכללית. כי המערכת, היום לפחות כבעבר – מכוילת להגן על עוצם ידה יותר משהיא מכוילת להגן על אמון הציבור בה. זה מצער אותי מאוד, אך אני יודע שיום יבוא, והלוואי שהדבר לא יצמח מתוך משבר עמוק, והדברים ייראו אחרת".

עוד אמר אוחנה כי "למדתי להכיר גם בטוב שיש בכם ונקשרתי לחלקכם ברמה האישית. למדתי להכיר בחריצות שלכם ובעיקר בתקופה האחרונה, במסגרתה העולם ומדינת ישראל התמודדו עם התפשטות הנגיף".

מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים סיגל יעקבי, שמונתה לתפקידה בידי אוחנה, גינתה את המתקפות על היועץ המשפטי לממשלה. "חשוב ורלבנטי מתמיד, לחזור ולהדגיש כי גם לביקורת, לגיטימית ככל שתהיה, נכונה ככל שתהיה, צריך להיות גבול. ביקורת שזולגת מהמערכתי לאישי איננה לגיטימית. בימים האחרונים נחשפנו שוב לתגובות של שטנה המופנות כנגד העומד בראש מערכת אכיפת החוק. אמירות כאלה חורגות הרבה מעל ומעבר לכל ביקורת לגיטימית ואין להן כל מקום בשיח. התבטאויות מסוג כזה יש לגנות ולהוקיע באופן נחרץ, חד וברור", אמרה יעקובי.

תגיות:אמיר אוחנהמשרד המשפטיםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה