חדשות בריאות

מסתמן: מוסדות החינוך ביישובים עם תחלואה נמוכה יפעלו במתכונת מלאה

בדיון בו השתתפו מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות, סוכם על מתווה חדש, לפיו מוסדות החינוך ברחבי הארץ ייפתחו במתכונת מלאה, למעט באזורים שהיוו מוקדי תחלואה. ההחלטה כפופה לאישורו של ראש הממשלה נתניהו

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיעו הבוקר (חמישי) לסיכום, לפיו מוסדות החינוך ברחבי הארץ ייפתחו במתכונת מלאה, למעט באזורים שהיוו מוקדי תחלואה בחודשיים האחרונים – ביניהם בני ברק, שכונות בירושלים ובבית שמש והיישוב הבדואי חורה. לקראת ה- 1 ביוני תתבצע הערכת מצב נוספת, כדי לבחון את רשימת הערים בהן קיימת רמת תחלואה גבוהה.

ההחלטה התקבלה בדיון, בו השתתפו גם מ"מ מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ; ראש אגף התקציבים באוצר, שאול מרידור; ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. ההמלצה החדשה תוצג בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים, וכפופה לאישורם.

בדיון סוכם גם, כי הלימודים יתקיימו בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הכוללות הקפדה מלאה על היגיינה. כל תלמיד יציג הצהרת בריאות בכניסה לבית הספר. ההפסקות יהיו מדורגות, ובמהלכן יידרשו התלמידים לעטות מסכות בשטחים הפתוחים. כיתות ד' ומעלה ייאלצו לעטות מסכות גם בשעות השיעורים. בהפסקות האוכל יקפיד הצוות החינוכי על שמירת מרחק של 2 מטרים בין התלמידים. מסגרות בהן תתגלה תחלואה ייסגרו, בהתאם לסדר הפעולות שיקבע משרד הבריאות. במקביל, יוקם צוות מצומצם, שיעסוק בהיערכות משרד החינוך לגל תחלואה נוסף.

במהלך הישיבה אמר אבואב, כי משרדו מבקש להפסיק את מתכונת הלימודים הנוכחית, שלדבריו יוצרת קשיים מרובים: "היא קוטעת את הרצף הלימודי והחברתי, ופוגעת ברצף של המענים הרגשיים. על רקע שיעורי התחלואה הארציים הנמוכים, אני מבקש לקדם את חזרתה המלאה של מערכת החינוך לשגרה מלאה, תוך מתן דגש על יישובים שבהם קיימים שיעורי תחלואה נמוכים. במקומות אלה נערוך ניטור ומעקב צמוד אחר שיעורי התחלואה. לעומת זאת, ביישובים בהם שיעורי התחלואה יהיו גבוהים, החזרה תיעשה בהתאם ובכפוף לכללים של משרד הבריאות".

ההחלטה החדשה באה בעקבות ההתנגדות למתווה הקודם שגובש, לפיו כיתות ד'-י' יחזרו ללימודים במתכונת חלקית ומצומצמת, שתנוע בין יום אחד בשבוע לתלמידי ד'-ו' לשניים-שלושה ימי לימוד לכיתות הגבוהות יותר. ביבס ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', שיגרו מכתב בנושא לראש הממשלה, בו הבהירו כי לא יאפשרו את חזרתם ללימודים של התלמידים שעדיין נותרו בבתים. "הילדים הם לא שפני ניסיונות, וההורים מחפשים פיתרונות אמיתיים", אמר ביבס. "הפתרונות שהוצעו לא מספקים, ובהעדר מתווה ראוי לא נחזיר את בני כיתות ד'-י' ללימודים".

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה