חדשות בריאות

דיווח: סין ביקשה מארגון הבריאות העולמי לטייח את התפרצות הקורונה

השבועון הגרמני "דר שפיגל" דיווח, כי נשיא סין שוחח בחודש ינואר עם יו"ר ארגון הבריאות העולמי, וביקש ממנו להימנע מהודעה כי הנגיף הקטלני עובר מאדם לאדם. ארגון הבריאות העולמי הכחיש: "דיווחים לא נכונים מפריעים למאמצים לשים סוף למגפת הקורונה"

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

על רקע ההאשמות שמטיח ממשל טראמפ בסין, על אחריותה להתפשטות הקורונה ברחבי העולם, טען השבועון הגרמני "דר שפיגל" בסוף השבוע כי המשטר הסיני ביקש מארגון הבריאות העולמי לסייע בטיוח חומרתו של הנגיף.

על פי הידיעה, שהסתמכה על שירות הביון הפדרלי של גרמניה (BND), נשיא סין שי ג'ינפינג שוחח ב- 21 בינואר עם יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, וביקש ממנו להימנע מהודעה כי הנגיף עובר מאדם לאדם. בנוסף, הוא ביקש להשהות את ההכרזה על הנגיף כמגפה עולמית. גברהיסוס הכריז אומנם בסוף ינואר על מצב חירום בינלאומי, אולם ההכרזה על התפרצות הנגיף כמגפה עולמית נמסרה רק ב- 11 במרץ. בדיווח צוין, כי ה- BND סבור שניסיונות הטיוח של סין גרמו לדחייה של בין 4 ל- 6 שבועות במאמצים הבינלאומיים לבלום את התפשטות הנגיף.

בארגון הבריאות העולמי מסרו בתגובה, כי מדובר בדיווח כוזב, וכי שי וגברהיסוס מעולם לא דיברו ביניהם בטלפון: "דיווחים לא נכונים כגון אלו מפריעים למאמציהם של הארגון ושל העולם לשים סוף למגפת הקורונה".

בכירים בממשל האמריקני, בראשם הנשיא דונלד טראמפ, האשימו את סין בהסתרת מידע בכל הנוגע למקורו של נגיף הקורונה, וטענו כי ישנן ראיות לכך שהוא הגיע ממעבדת נגיפים בעיר הסינית ווהאן, בה התפרץ הנגיף לראשונה. בחודש שעבר הכריז טראמפ על הקפאת המימון לארגון הבריאות העולמי, לאחר שהאשים אותו בהתנהלות כושלת בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה ובדיווחים מוטים שהעניקו גיבוי לסין. "אני חושב שארגון הבריאות העולמי צריכים להתבייש בעצמם, הם כמו סוכנות יחסי ציבור עבור סין", אמר במסיבת עיתונאים שערך בתחילת החודש בבית הלבן. "ארצות הברית משלמת להם כמעט 500 מיליון דולר בשנה, וסין משלמת להם 38 מיליון דולר בשנה. אבל זה לא משנה, הם לא היו צריכים להצדיק טעויות נוראיות, במיוחד טעויות שגורמות למותם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם".

סין, שעד עתה בעיקר התגוננה מול האשמותיה של וושינגטון, הגיבה אתמול במתקפה משלה. משרד החוץ בבייג'ינג פרסם מסמך נרחב בן 30 עמודים, בו דחה 24 "הצהרות מגוחכות", כהגדרתו, של בכירים אמריקניים בנוגע לנגיף הקורונה ולאחריותה של סין להתפשטותו. המסמך נפתח בציטוט של אברהם לינקולן, נשיאה ה- 16 של ארצות הברית: "כפי שלינקולן אמר, אתה יכול לעבוד על חלק מהאנשים כל הזמן ועל כל האנשים חלק מהזמן, אבל אתה לא יכול לעבוד על כולם כל הזמן". המסמך דחה, בין היתר, את הטענות האמריקניות לפיהן הנגיף יצא מהמעבדה בווהאן, וטען כי כל הראיות מוכיחות שהוא לא נוצר בידי אדם ולא הונדס גנטית. עוד נטען, כי בניגוד להאשמות, המידע על הנגיף הועבר "בזמן" ובאופן שקוף.

תגיות:ארצות הבריתסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה