חדשות בעולם

ארגון הבריאות העולמי: התפרצות הקורונה – מגיפה עולמית

יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר במסיבת עיתונאים כי מספר מקרי ההידבקות בנגיף הקורונה עומד על יותר מ- 118 אלף איש ב- 114 מדינות. מספר החולים בישראל עלה ל- 82

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב (רביעי) על התפרצות נגיף הקורונה ברחבי העולם כעל מגיפה עולמית. במסיבת עיתונאים שערך יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, נמסר כי במהלך השבועיים האחרונים מספר מקרי ההידבקות מחוץ לסין גדל פי 13, ומספר המדינות הנגועות שולש. על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, נכון לעכשיו ישנם יותר מ- 118 אלף מקרי הידבקות ב- 114 מדינות, ו- 4,291 קיפחו את חייהם כתוצאה מסיבוכי הנגיף. אלפים נאבקים על חייהם בבתי חולים. 

אדהנום הוסיף, כי בימים ובשבועות הקרובים צפויים מספר החולים ומניין מקרי המוות להמשיך ולטפס. גם מספר המדינות הנגועות צפוי לעלות. הוא ציין, כי הארגון מודאג מאוד מרמות ההתפשטות והחומרה של הנגיף, ומחוסר הפעולה של מדינות רבות בהתמודדות עמו: "התרענו בפעמוני האזהרה, וקראנו למדינות לנקוט בפעולות דחופות ואגרסיביות. כל המדינות יכולות עדיין לשנות את נתיב ההתפשטות של הנגיף".

באיראן, אחד ממוקדי ההתפרצות הקשים של הקורונה בעולם, הנגיף ממשיך להשתולל. על פי הנתונים הרשמיים של הרשויות האיראניות, מספר מקרי המוות המדינה עלה ל- 354, ומספר הנדבקים הגיע ליותר מ- 9,000. באיטליה, המוקד החמור ביותר של התפשטות הנגיף באירופה, מספר מקרי ההידבקות עלה ליותר מ- 10,000, ומניין הקורבנות הגיע ל- 631, וזאת על אף שהממשלה הטילה סגר על 60 מיליון התושבים שבשטח המדינה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום כי לפי הערכות מומחים, בין 60 ל- 70 אחוזים מהאוכלוסייה צפויים להידבק בנגיף. בבלגיה דווח היום על מקרה מוות ראשון כתוצאה מהנגיף. ברחבי ארצות הברית עלה מספר הנדבקים ל- 1,050, מתוכם מתו 29 בני אדם.

בתוך כך, משרד הבריאות בישראל עדכן כי 3 בני אדם נוספים אובחנו כחולי קורונה. בכך עלה מספרם של הנדבקים בנגיף בארץ ל- 82.

הקורונה בישראל, תמונת מצב עדכנית (משרד הבריאות)הקורונה בישראל, תמונת מצב עדכנית (משרד הבריאות)

(מתעדכן)

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה