חדשות בעולם

משבר הקורונה: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום

ארגון הבריאות העולמי הודיע על מצב חירום בין-לאומי, מחשש להמשך התפשטותו של נגיף הקורונה. משרד הבריאות פרסם הנחיות לתיירים שהיו בסין ב- 14 הימים האחרונים

אא

ארגון הבריאות העולמי (WHO) הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום בין-לאומי, בעקבות התפשטותו של נגיף הקורונה.

מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדנהום גבריוס, הודיע על ההחלטה במסיבת עיתונאים בז'נבה, בתום ישיבת ועדת החירום של הארגון. הוא ציין, כי ההחלטה אינה מעידה על אי אמון בסין, ושיבח את הצעדים בהם נקטה כדי לבלום את התפשטות הנגיף. לדבריו, הדאגה הגדולה ביותר היא מפני פוטנציאל ההתפשטות של הקורונה למדינות עם מערכות בריאות חלשות. על אף ההכרזה על מצב חירום, ארגון הבריאות העולמי לא הוציא בשלב זה המלצות מיוחדות או הגבלות על המסחר והתנועה בין המדינות.

על פי הדיווחים בסין, הנגיף גבה עד כה את חייהם של 171 בני אדם במדינה, ולמעלה מ- 8,100 נדבקו. הוירוס התפשט עד כה ל- 18 מדינות ברחבי העולם. מחוץ לסין דווחו עד עתה למעלה מ- 100 מקרי הידבקות.

מוקדם יותר היום, אישר המרכז לבקרת ומניעת מחלות בארצות הברית, כי בשטח המדינה התגלה מקרה ראשון של הדבקה בוירוס הקורונה מאדם לאדם: אישה, שביקרה לאחרונה בסין ונדבקה בנגיף, העבירה אותו לבעלה. בארצות הברית דווח עד כה על 6 מקרי הידבקות בוירוס.

משרד הבריאות הנחה הערב את כל מי ששהה בסין ב- 14 הימים האחרונים, גם לשהות קצרה, שלא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים – כולל מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות – וזאת לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה בסין, המוגדרת כתקופת הדגירה. ביום ה- 15 לאחר מועד השהייה האחרונה בסין, ובמידה ולא התפתחו תסמינים, ניתן לחזור לעבודה ולפעילות רגילה.

עוד נאמר בהנחיות המשרד, כי במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לקופת חולים או לחדר מיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או בית החולים על הגעת חולה ששהה בסין. גם בכל מצב רפואי, הדורש טיפול, יש ליידע מראש בטלפון את הגורם המטפל על הגעת מטופל ששהה בסין. בכל מקרה, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

מוקדם יותר הערב, הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי תיאסר כניסתן של טיסות מסין לישראל עד להודעה חדשה. במהלך ישיבה של הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות, אמר השר כי ייבדקו גם נוסעים שיחזרו מסין דרך מדינות אחרות, וכי הם יישלחו לבידוד בבתיהם למשך שבועיים: "המקרים הרבים שהתגלו באירופה מחייבים אותנו לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על האוכלוסיה בישראל". חברת אל על הודיעה הבוקר, כי היא מפסיקה את טיסותיה לסין למשך כחודשיים, עד ה- 25 במרץ.

תיירת בת 25 מצרפת, שהגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר עם תסמינים של נגיף הקורונה, אושפזה בשעות הבוקר בכפייה בחדר בידוד, לאחר שסירבה להיכנס אליו מרצונה. האשפוז הכפוי התאפשר בעקבות צו, עליו חתם ליצמן בתחילת השבוע, להרחבת סמכויות משרד הבריאות להתמודדות עם הקורונה. בשעות הערב, חזרו מהמעבדה הבדיקות שנערכו לתיירת, ולאחר שהתברר כי לא נדבקה בנגיף היא שוחררה מהבידוד.

בתוך כך, משרד הבריאות האיטלקי הודיע הערב על הסרת החשש מפני הימצאותם של חולים בקורונה על סיפונה של ספינה איטלקית. הרשויות האיטלקיות הכניסו את 6,000 נוסעי הספינה להסגר סמוך לחופי המדינה. דגימות שלקחו רופאים משני בני זוג סינים, שסבלו מתסמינים החשודים כקשורים לנגיף, חזרו מהמעבדה עם תשובות שליליות.

(עודכן: 22:52)

תגיות:סיןארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה