חדשות בעולם

טראמפ: נחשפתי למידע שמוכיח שנגיף הקורונה הגיע ממעבדה בסין

נשיא ארצות הברית טען במסיבת עיתונאים בבית הלבן, כי הוצגו בפניו ראיות לפיהן מקורו של נגיף הקורונה במעבדת נגיפים בעיר ווהאן שבסין. הוא תקף את ארגון הבריאות העולמי, על רקע התנהלותו במשבר הקורונה והגיבוי שהעניק לסין: "הם צריכים להתבייש בעצמם"

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, טען הלילה (חמישי) כי נחשף לראיות, שמוכיחות כי נגיף הקורונה הגיע ממעבדת נגיפים בעיר ווהאן שבסין. בתגובה לשאלת כתב במסיבת עיתונאים בית הלבן, האם הוצגו בפניו ראיות שמאפשרות לו "בסבירות גבוהה" להיות בטוח בכך שמקורו של הנגיף במכון ווהאן לווירולוגיה, השיב טראמפ בחיוב. הוא סירב בהמשך להבהיר את דבריו, ואמר כי העניין נמצא בחקירה: "אני לא יכול לומר, אני לא רשאי לומר".

"אני חושב שארגון הבריאות העולמי צריכים להתבייש בעצמם, הם כמו סוכנות יחסי ציבור עבור סין", הוסיף טראמפ. לפני כשבועיים הכריז הנשיא האמריקני על הקפאת המימון לארגון, אותו הוא מאשים בהתנהלות כושלת בכל הנוגע לטיפול במשבר הקורונה ובדיווחים מוטים שהעניקו גיבוי לסין. "ארצות הברית משלמת להם כמעט 500 מיליון דולר בשנה, וסין משלמת להם 38 מיליון דולר בשנה", תקף. "אבל זה לא משנה, הם לא היו צריכים להצדיק טעויות נוראיות, במיוחד טעויות שגורמות למותם של מאות אלפי אנשים ברחבי העולם".

מוקדם יותר אתמול, פרסמו סוכנויות המודיעין האמריקניות הצהרה משותפת, בה הבהירו כי הן מסכימות עם הקונצנזוס המדעי, לפיו הנגיף לא נוצר בידי אדם ולא הונדס גנטית. עם זאת, ההצהרה – שיצאה ממשרדו של ראש המודיעין הלאומי בארצות הברית, ריצ'רד גרנל – אישרה כי נמשכת החקירה, שנועדה לבדוק האם התפרצות הקורונה נגרמה בשל מגע עם בעלי חיים נגועים, או כתוצאה מתאונת מעבדה בווהאן. גורמי המודיעין בארצות הברית לא סיפקו עד כה כל ראיה לכך שמקורו של הנגיף במעבדה הסינית. הדעה הרווחת בקהילה המדעית סבורה, כי הנגיף התפרץ בשוק למכירת חיות בר בווהאן.

בכירים בממשל האמריקני, בראשם טראמפ, האשימו את המשטר הסיני בהסתרת מידע בכל הנוגע למקורו של הנגיף. "אנחנו זקוקים לשותפים שניתן לסמוך עליהם, שאם הם אומרים משהו – זה מדויק, ושלא נחשוב שהם מסתירים מאיתנו משהו", אמר שלשום מזכיר המדינה מייק פומפאו לכתבים. "העולם לא קיבל גישה למכון הסיני לווירולוגיה. אנחנו לא יודעים האם הנגיף הגיע משם, מהשוק או מכל מקום אחר".

במהלך מסיבת העיתונאים סירב טראמפ לומר, האם הוא מטיל על נשיא סין, שי ג'ינפינג, את האחריות למה שנתפס בעיניו כחוסר שקיפות. עם זאת, הוא מתח ביקורת על כשלונה של סין לעצור את התפשטות הקורונה מעבר לגבולותיה: "זה משהו שניתן היה להכיל במיקום המקורי, ובקלות יחסית". 

סין מכחישה בתוקף את טענות הממשל האמריקני, כי היא מסתירה מידע. גורם בכיר במעבדת הנגיפים בווהאן – העיר בה התפרץ הנגיף לראשונה בדצמבר האחרון – הכחיש כל קשר בין המעבדה לנגיף.

למעלה מ- 3.3 מיליון בני אדם ברחבי העולם נדבקו בקורונה מאז התפרץ הנגיף בסין, וקרוב ל- 235 אלף בני אדם מתו. כשליש ממקרי ההידבקות אובחנו בארצות הברית, שספגה גם את מספר הקורבנות הגבוה ביותר – קרוב ל- 64 אלף.

תגיות:דונלד טראמפסיןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה