חדשות בארץ

חלוקת התיקים בליכוד: נתניהו נפגש עם ארדן והציע לו "מספר תפקידים"

נתניהו מתכוון לקחת מארדן את תיק ביטחון הפנים ולהעביר אותו לאחד משני נאמניו ההדוקים בליכוד – אמיר אוחנה או מירי רגב. אם לא יסכים לקחת את אחד משני התפקידים, יקווה לקבל את תיק הבריאות או החינוך

נתניהו וארדן (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)נתניהו וארדן (צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם השר גלעד ארדן בנוגע לתפקידו בממשלה הבאה. לפי הודעת הליכוד, "הפגישה הייתה טובה והוצעו לשר מספר תפקידים". השניים סיכמו לדבר שוב בזמן הקרוב. על פח הפרסומים, לארדן, שרוצה להישאר במשרד לביטחון הפנים, הוצעו כהונה באו"ם, תיק החינוך והתחבורה, אחרי שימינה הודיעה כי תהיה חלק מהאופוזיציה ובכך הותירה את החינוך לליכוד.

נתניהו מתכוון לקחת מארדן את תיק ביטחון הפנים ולהעביר אותו לאחד משני נאמניו ההדוקים בליכוד – אמיר אוחנה או מירי רגב. אם לא יסכים לקחת את אחד משני התפקידים (בעבר הציע לו נתניהו לפחות פעמיים להתמנות לשגריר באו"ם, אך הוא סירב), יקווה לקבל את תיק הבריאות או החינוך.

רגב ונתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)רגב ונתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

בליכוד מכהנים כיום כ-15 חברים, מלבד משה כחלון שהצטרף ממפלגת כולנו, ושלושה ח"כים בכירים שלא נושאים באף תפקיד: יולי אדלשטיין, ניר ברקת וגדעון סער. בהנחה שמפלגת ימינה לא תממש את הודעתה ותקבל שני תיקים, ואורלי לוי-אבקסיס תמונה לשרה – 15 הבכירים ייאלצו להתקצץ לתשעה תיקים בלבד בנוסף לתפקיד יו"ר הכנסת. נתניהו יוכל בהמשך למנות עוד שני שרים בלי תיק, כפי שעשה בעבר.

ביום שישי פורסם ב-ynet כי רגב קיבלה הצעה לתיק התחבורה ולמינהלת ההסברה - אך סירבה. רגב הזדרזה להכריז בטוויטר שהיא "לא מנהלת שיח על תפקידה בתקשורת", אף ש"אמרה לא פעם כי היא מעוניינת בתפקיד השרה לביטחון פנים", מה שיבטיח את מקומה בקבינט המדיני-ביטחוני. אם לא תזכה בתיק זה, היא עשויה לקבל את משרד התחבורה נוסף למינהלת ההסברה, ואולי אף כיסא בקבינט.

מול רגב ניצב אוחנה, שמצפה למשרה בכירה בממשלה שתוקם, והערכות הן כי ציפיותיו יתממשו. אם לא יקבל את תפקיד השר לביטחון הפנים, יתמנה ככל הנראה לשר התחבורה, החינוך או הבריאות.

הליכוד וכחול לבן הודיעו בשבוע שעבר כי הממשלה ה-35 צפויה להיות מושבעת ביום רביעי. ביום חמישי האחרון, בתמיכת כחול לבן, הטיל נשיא המדינה ראובן ריבלין את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. לרשותו עומדים 14 ימים לעשות זאת, עד יום חמישי הבא. אם לא יעלה בידי נתניהו להקים ממשלה, הכנסת תתפזר.

בסיעת ימינה הודיעו הבוקר כי לא יצטרפו לממשלה בהנהגת נתניהו ובני גנץ, וילכו לאופוזיציה. לפי הודעת ימינה, היא לא תצטרף "לאור הרכב הממשלה ומדיניותה המסתמנת כממשלת שמאל בראשות נתניהו, ולאור הזלזול הבוטה של ראש הממשלה כלפי ימינה וציבור בוחריה". בסיעה מסרו עוד כי היא "תערך ליום שאחרי נתניהו, שיבוא בעוד שנה וחצי".

לפי המפלגה, "ההחלטה התקבלה לאחר ניסיונות חוזרים ונשנים למצות את המו"מ הקואליציוני עם הליכוד ורה"מ נתניהו, שבחר לפרק את גוש הימין ואת השותפות עם ימינה". עוד נמסר כי הסיעה "תהווה אופוזיציה לוחמת אך אחראית, שתתמוך מבחוץ בהחלטות חיוביות של הממשלה, כדוגמת החלת ריבונות, ובלבד שהיא תובא ללא הכרה, מפורשת או משתמעת, בהקמת מדינה פלסטינית".

תגיות:גלעד ארדןמירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה