חדשות בריאות

הבוקר: מסגרות החינוך לגיל הרך חוזרות בהדרגה לפעילות

המסגרות השונות לילדים בגיל הרך חוזרות לפעילות, לאחר כחודשיים של הפסקה. ילדי הגנים יפוצלו לשתי קבוצות, וכל קבוצה תגיע לגן ל- 3 ימים בשבוע. הצהרונים יחזרו אף הם בהדרגה לפעילות, בעקבות הסדר שהושג בין משרדי האוצר והחינוך לשלטון המקומי

אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

לאחר כחודשיים של הפסקה, המסגרות השונות לילדים מגיל לידה ועד גיל 6 – הגנים הציבוריים והפרטיים, מעונות היום והמשפחתונים – חוזרות הבוקר (ראשון) לפעילות חלקית ומדורגת. הצהרונים (לילדים בגילאי 8-3), המופעלים על ידי הרשויות המקומיות, יחזרו אף הם בהדרגה לפעילות, לאחר שמשרדי החינוך והאוצר הגיעו שלשום להסכם עם השלטון המקומי על מתווה הפעלתם.

על פי מתווה החזרה של הגנים, מספר הילדים בכל גן לא יעלה על 18, כך שלמעשה הפעילות תפוצל לשתי קבוצות במתכונת של סבבים. כל קבוצה תגיע לגן ל- 3 ימים בלבד (ראשון-שלישי, רביעי-שישי) – עובדה שתקשה על ההורים, שרוצים לחזור לעבודה מלאה. ההורים לא יוכלו להיכנס לשטח הגן.

בתוך הגן, הילדים יחולקו ל- 2 קבוצות משנה קבועות, שיופרדו ויעבדו בנפרד – במרחבי הגן ובחצרות. לצוות הגן יתאפשר מעבר בין הקבוצות, תוך שמירה על כללי ההיגיינה.

מעונות היום והמשפחתונים לגיל הרך נפתחים ללא רוטציה, כך שהמגבלה המספרית אינה מאפשרת את חזרתם של כל הילדים, ועשרות אלפים ייאלצו להישאר בבית. ארגון א.מ.א, המאגד תחתיו כ- 700 מעונות יום, הודיע על השבתתם, בדרישה ליישום מלא של הנחיות משרד הבריאות ולמתן פיצוי כספי על כך.

הפעילות בצהרונים, המיועדים לילדי הגנים ולכיתות א'-ב', תחודש בימים הקרובים בהדרגה. כל רשות מקומית, בהתאם להיערכותה, תעדכן אודות הרישום לצהרונים והמועד להתחלת הפעלתם.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על הפתרון שהושג למשבר הצהרונים, והביעה תקווה כי הוא אכן יותאם לצרכיהם של כל ההורים הנדרשים לשוב למעגל העבודה. עם זאת, ההנהגה התריעה בהודעתה כי "כל עוד מתווה הגנים הינו חצי שבועי בלבד, וכן מסגרות החינוך המיוחד לא פועלות במלואן – אנו רחוקים מפתרון ראוי".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר הבוקר כי משרדו נערך להשבת תלמידי כיתות ד'-י' למוסדות החינוך בשבוע הבא. בריאיון לכאן ב', הבהיר אבואב כי אם ההגבלה על מספר התלמידים בכל בית ספר תישאר בתוקף – תינתן עדיפות לילדים בכיתות א'-ג', כך שתלמידי כיתות ד'-ו' ילמדו באופן חלקי.

בתוך כך, הממשלה אישרה אמש את הארכת ההקלות למובטלים. במסגרת ההחלטה, נקבע כי התקופה הדרושה לקבלת דמי אבטלה תקוצר ל- 6 חודשים לכל מי שהחל את האבטלה עד סוף חודש אפריל. בנוסף, הוחלט על הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה עד לסוף חודש מאי לכל מי שמסתיימת זכאותו לפני מועד זה. עוד נקבע, כי בשל העומס הגדול על ביטוח לאומי, יוכל הביטוח הלאומי לשלם מקדמה בגין חודש אפריל בסכום של עד 8,000 שקל אף למי שטרם הסתיימה בדיקת כל הנתונים לגבי בקשתו.

תגיות:גניםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה