חדשות בריאות

אושרה התקנת מחיצות מיגון לנהגי האוטובוסים

ברקע משבר הקורונה, משרדי התחבורה והאוצר סיכמו על הקצאת תקציב להתקנת מחיצות מיגון עבור נהגי האוטובוסים. שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "אפשר לצאת לביצוע מיידי". ארגון נהגי האוטובוסים: "יום היסטורי"

(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)
אא

בצל החזרה ההדרגתית ל'שגרת קורונה' חדשה במשק, סיכמו אמש (שלישי) משרדי התחבורה והאוצר על מיגון נהגי האוטובוסים בישראל באמצעות התקנת מחיצות, שיפרידו בינם לבין הנוסעים.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מסר היום: "אחרי תקופה ארוכה של הכנה, ובדחיפה של אילוצי הקורונה, סיכמתי אמש עם האוצר על התקנת תאי נהגים בתחבורה הציבורית והפרדה בין הנהג לנוסע. יש כבר מפרט והצעות מחיר, ועכשיו ברוך השם יש תקציב ואפשר לצאת לביצוע מיידי".

סמוטריץ' הוסיף כי "ההפרדה בין הנהג לנוסעים תשמור על בריאות הנהגים ועל ביטחון הנוסעים, ותאפשר שקט נפשי ומאה אחוז ריכוז של הנהג בנהיגה ובכביש. אני מודה למשרד האוצר על ההירתמות, ולאמיר אסרף, ראש הרשות לתחבורה ציבורית, על הדחיפה. נמשיך לעשות הכל למען שיפור השירות לאזרח וחיזוק מעמד הנהג ורווחתו".

ההחלטה הממשלתית התקבלה בעקבות עתירה משפטית, שהוגשה בחודש שעבר על ידי ארגון נהגי האוטובוסים וההסתדרות הלאומית, ולאחר שבית הדין לעבודה חייב את הצדדים להיפגש. בפגישה שקיימה אמש הנהלת משרד התחבורה עם ראשי ארגון נהגי האוטובוסים, ההסתדרות הלאומית ובעלי חברות אוטובוסים, התקבלה המלצתם למגן את הנהגים, הנמצאים על ההגה בכ- 6,000 אוטובוסים – מבצע, שעלותו מוערכת בכ- 40 מיליון שקלים.

בארגון נהגי האוטובוסים בישראל, מבית ההסתדרות הלאומית, הגדירו את קבלת החלטת המיגון כ"יום היסטורי עבור הנהגים". לדבריהם, "התקנת מחיצות היא כלי חשוב לא רק בהגנה מפני נגיף הקורונה אלא גם תמנע אלימות נגד הנהגים. אנו מקווים, כי זהו צעד נוסף בדרך להגדרת מקצוע הנהג כעובד ציבור. נמשיך להיות חוד החנית בהגנה על נהגי האוטובוסים, בשגרה ובחירום".

תגיות:משרד התחבורהבצלאל סמוטריץ'נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה