בריאות ותזונה

מחקר בן 24 שנה גילה: מה יקרה לגופכם אם תצרכו כפית שמן זית ביום?

אוהבים שמן זית? ודאי תשמחו לשמוע כי מחקר חדש שנמשך 24 שנה ותוצאותיו פורסמו לאחרונה - מצא כי צריכת כפית שמן זית ביום כחלק מאורח חיים בריא יותר, מורידה את הסיכון ללקות במחלות לב ואחרות, בצורה משמעותית

אא

אוהבים שמן זית? ודאי תשמחו לשמוע כי מחקר חדש שנמשך 24 שנה ותוצאותיו פורסמו לאחרונה - מצא כי צריכת כפית שמן זית ביום כחלק מאורח חיים בריא יותר, מורידה את הסיכון ללקות במחלות לב ואחרות, בצורה משמעותית. 

המחקר שנערך על ידי חוקרים של המכון הלאומי לבריאות בארה"ב גילה כי מספיקה צריכה של חצי כפית שמן זית ביום, כדי להפחית את הסיכויים ללקות במחלות לב - בכ-21 אחוזים. עורכת המחקר, מרתה גואש-פריי מבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת הרווארד, אמרה כי העובדה ששמן הזית רווי בחומצה אולאית וחומצת שומן חד-בלתי רוויה - תורמת למניעת מחלות לב ואחרות. 

למעלה ממאה אלף גברים ונשים השתתפו במחקר ארוך השנים, שנמשך משנת 1990 עד 2014. במהלך המחקר אספו החוקרים נתונים על אורח החיים של המשתתפים, וגילו כי כל מי שהקפיד על צריכה של לפחות חצי כפית שמן זית ביום, סבל ב-15% פחות ממחלות לב, שבץ וכלי דם.

לדברי עורכת המחקר, טוב להרגיל את עצמנו להתרגל לצריכה של שמן זית במקום שמנים כמו מרגרינה, חמאה או מיונז. "זה מוריד את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם בחמישה אחוזים", היא אומרת. 

תגיות:שמן זיתלבבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה