חדשות בריאות

אביו של הרב ישעיהו הבר נפרד במילות אמונה מטלטלות: "בלי ספק זה לטובתו, לטובתנו ולטובת כולנו"

"בלי ספק זה לטובתו, ולטובתנו, ולטובת הדור. אנו יודעים שהקדוש ברוך הוא טוב ומיטיב, ומה שעשה הוא הטוב ביותר שיכול להיות לנו". מילות הפרידה מלאות האמונה של הרב צבי הבר, מול מיטתו של בנו, הרב אברהם ישעיהו הבר זצ"ל

  • ד' אייר התש"פ
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

עם מאות קרבנות הקורונה, פטירתו הכואבת של הרב ישעיהו הבר לא הותירה אותנו אדישים. מי מאיתנו התחברו לאישיותו הקורנת, לאצילותו, לנעימותו, למאור הפנים שבו, להומור השופע. מי מאיתנו נפעמו להכיר דמות תורנית, שהקדישה את חייה לנתינה לזולת במסירות, באהבה, בענווה, בסבלנות, בשמחה. מי מאיתנו נפעמו לראות עד כמה גדול כוחו של היחיד, כאשר הוא חדור מטרה ואידיאל. חכמת חייו, האצילות שמלווה את מבטיו, החמלה האנושית על יציר כפיו של בורא עולם, האכפתיות מסבל של משפחות ויחדים, האמונה היוקדת ברבון העולמים הפעימה את כל מי שזכה להכירו, ולו היכרות מינימלית.

מילות האמונה שנשא האב השכול, הרב צבי הבר שיחיה, במהלך ההלוויה, הותירו את השומעים נפעמים. ניתן להבין מהיכן צמחה דמותו של מקים עמותת "מתנת חיים", עמותה שפעלה ללא ליאות וללא מטרות רווח, רק כדי להציל עוד ועוד חיים.

אלו דברי הפרידה שנשא האב, מול מיטת בנו: "בלי ספק זה לטובתו, ולטובתנו, ולטובת הדור. אנו יודעים שהקדוש ברוך הוא טוב ומיטיב, ומה שעשה הוא הטוב ביותר שיכול להיות לנו".

"אנחנו נמצאים בזמן מוגבל מתוך החיים הנצחיים, בעולם הזה החיים קצרים מאוד, ואנו לא יודעים להבין מתוך האירועים בתקופה הקצרה הזו מהם הסיבות לאירועים העוברים עלינו.

"כל מעשיו היו במסגרת הצו האלוקי 'ואהבת לרעך כמוך', בתוך עבודת ה' שעבד את בוראו יתברך כל ימיו בכל ליבו ונפשו, ועלינו להתחיל לחיות חיים של נתינה לזולת", סיים האב השכול את דברי האמונה המצמררים.

משנת חייו של הרב הבר היתה: "אני לא מרגיש לבד, לא אירא רע כי אתה עימדי". לאנשים שהיו בבידוד, הוא אמר: "אולי אתה בבידוד - אבל אתה לא לבד, יהודי אף פעם לא לבד".

מה מביא אדם מן השורה להקים ארגון מהפכני להצלת חיים? הרב ישעיהו הבר בראיון מעורר השראה:

תגיות:אמונהנגיף הקורונההרב ישעיהו הבר זצ"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה