חדשות בריאות

ארגון הבריאות העולמי מבהיר: רוב הנדבקים בקורונה יפתחו הגנה מסוימת

ההודעה היום בחשבון הטוויטר של הארגון העולמי באה כתגובה להתבטאויות מומחים שקבלו כי הארגון צריך היה להשתמש בניסוח שאומר "אין כרגע הוכחה מספקת", במקום לכתוב כי "אין כרגע שום הוכחה לכך שאנשים שהחלימו מהמחלה ופיתחו נוגדנים מוגנים מפני הדבקה שנייה"

בדיקת קורונה (צילום: שאטרסטוק)בדיקת קורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

ארגון הבריאות העולמי הבהיר היום (ראשון) כי הוא צופה ש"רוב האנשים שנדבקו ב-Covid-19 (המחלה לה גורם הנגיף) יפתחו תגובה נוגדנית שתספק מידה מסוימת של הגנה". זאת, לאחר שביום שישי הוציא הארגון הודעה מטרידה לפיה בשלב זה לא נמצאה ראיה לכך שנדבקים שהחלימו מהנגיף ויש להם בדם נוגדנים למחלה יהיו אכן מוגנים מהידבקות נוספת, והזהיר את מדינות העולם שלא להנפיק "תעודות חסינות" לאנשים שחלו פעם אחת בקורונה.

ההודעה היום בחשבון הטוויטר של הארגון העולמי באה כתגובה להתבטאויות מומחים שקבלו כי הארגון צריך היה להשתמש בניסוח שאומר "אין כרגע הוכחה מספקת", במקום לכתוב כי "אין כרגע שום הוכחה לכך שאנשים שהחלימו מהמחלה ופיתחו נוגדנים מוגנים מפני הדבקה שנייה".

בצהריים הודיע ראש ממשלת איטליה, ג'וזפה קונטה, כי החל מ-4 במאי תחל מדינתו להשיב את תעשיית הייצור לסדרה, במסגרת תוכנית היציאה מהסגר שהוטל בשל התפשטות נגיף הקורונה שהביאה למעל 26 אלף מתים במדינה. החל מספטמבר יחזרו בתי הספר לשגרה. בריאיון לעיתון "לה רפובליקה" הוסיף קונטה כי ממשלתו "עובדת בשעות אלה לאפשר את הפתיחה של חלק ניכר של בתי עסק - החל מייצור ועד לאתרי בנייה".

לדבריו, שורת ההקלות תוצג לציבור לכל המאוחר בתחילת השבוע הבא. במסגרת ההקלות יידרשו בתמורה חברות להציג מדיניות נוקשה של אמצעים לשמירה על הבריאות בטרם יורשו לחדש את פעילותן.

"בתי הספר חשובים לנו מאוד, והם ייפתחו בספטמבר", אמר קונטה. מנגד, הוא הצביע על מחקרים החוזים הדבקה גדולה לאחר שהאזרחים ייצאו מבתיהם. ב-5 במרץ החליטה ברומא על סגירת בתי הספר, האוניברסיטאות והפעוטונים בניסיון למגר את התפשטותו המואצת של נגיף קורונה.

בספרד מתו ביממה האחרונה 288 חולים מווירוס הקורונה – הנתון הנמוך ביותר שנרשם זה יותר מחודש. לפי נתוני משרד הבריאות במדינה, מספר המתים בספרד מאז התפרצות הנגיף עומד כעת על 23,190. מספר הנדבקים עלה ביממה האחרונה ל-207,634 חולים, לעומת 205,905 חולים ביממה הקודמת.

תגיות:ארגון הבריאות העולמינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה