חדשות בארץ

דיווח בלבנון: חמאס מוכן לעסקת חילופי שבויים "מהירה וכוללת"

מקור בחמאס אמר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", כי ארגונו מוכן לעסקה שתיערך בשני שלבים, ובלבד שעסקה זו תיושם באופן "מהיר וכולל". לדבריו, מצרים נענתה לבקשת ארגונו, ושחררה 4 עצורים פלסטיניים, כמחווה של רצון טוב

הדר גולדין ואורון שאול הי"דהדר גולדין ואורון שאול הי"ד
אא

העיתון הלבנוני "אל-אחבאר" דיווח הבוקר (חמישי), כי גוברים הסיכויים לביצוע עסקת חילופי שבויים בין ישראל וחמאס. מקור המקורב לארגון הטרור אמר לעיתון, כי ניכרים "סימנים חיוביים", וזאת לאחר שמצרים – המתווכת בין הצדדים – שחררה בתחילת השבוע 4 רופאים פלסטינים שהיו עצורים בשטחה במשך כשנה וחצי.

לדברי המקור החמאסי, שחרורם של העצורים נעשה כמחווה של רצון טוב, לבקשת הארגון. 5 פעילי הזרוע הצבאית של חמאס עצורים עדיין בידי המצרים, וחלקם צפוי להשתחרר.

המקור הוסיף וטען כי ארגונו מוכן לעסקה, שתיערך בשני שלבים. לדבריו, חמאס הודיע למצרים כי נכונותו זו מותנית ביישום "מהיר וכולל" של העסקה. עם זאת, הארגון מתעקש שלא למסור כל מידע על החיילים המוחזקים בידיו כל עוד ישראל לא תשלם על כך מחיר, שלא במסגרת העסקה הכוללת. בשבוע שעבר דווח ב"אל-אחבאר", כי חמאס דורש מישראל לשחרר 250 אסירים ביטחוניים בתמורה למידע על גורלם של חיילי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול הי"ד, שנפלו במהלך מבצע "צוק איתן".

ההערכות האופטימיות של המקור בחמאס בנוגע לסיכויי הבשלתה של עסקת חילופין מבוססות, בין השאר, על ההסכם הקואליציוני שנחתם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. ממשלת האחדות נתפסת כמנוף, שיאפשר לנתניהו להשיג תמיכה נרחבת לביצוע העסקה, הכרוכה בשחרור אסירים ביטחוניים.

על רקע שבירת הקיפאון הפוליטי והקמתה של הממשלה החדשה, שיגרו הוריו של גולדין, שמחה ולאה, פנייה אישית לראש הממשלה ולממלא מקומו המיועד להחליפו בעוד כשנה וחצי: "נתניהו וגנץ, קברניטי מלחמת צוק איתן והממשלה ה-35, לפתחכם מונחת הזדמנות", כתבו בטוויטר ביום שני. "כבר הערב, בפתחו של שבוע הלאום שלנו, אזרחי ישראל וחיילי צה"ל נושאים אליכם עיניים וקוראים לכם להחזיר מידי חמאס בעזה את בננו סגן הדר גולדין ואת סמ"ר אורון שאול, אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

תגיות:חמאסהשבויים והנעדרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה