חדשות בארץ

בדרך לממשלה: הנהלת העבודה אישרה את ההסכם עם כחול לבן

הסכם ההצטרפות של מפלגת העבודה לממשלת הרוטציה יובא לאישור ועידת המפלגה. חברת הכנסת מרב מיכאלי, המתנגדת להצטרפות: "אני מאמינה, שבוועידה לא יאשרו את המהלך האובדני הזה"

פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ ושמולי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

הנהלת מפלגת העבודה אישרה אמש (רביעי) ברוב גדול את ההסכם עם כחול לבן להצטרפות המפלגה לממשלת החירום הלאומית. יו"ר העבודה, עמיר פרץ, הוסמך על ידי הנהלת המפלגה לנהל מגעים לשיתוף פעולה פרלמנטרי, ציבורי ופוליטי בין העבודה וכחול לבן.

ההסכם יובא ביום ראשון הקרוב לאישור ועידת המפלגה, בהצבעה מקוונת. פרץ הודה לחברי ההנהלה על תמיכתם במהלך: "אני מאמין, כי גם חברי הוועידה יאמרו כן להחזרת מפלגת העבודה וערכיה לעמדות ההשפעה במדינת ישראל".

יו"ר העבודה נימק אתמול את החלטתו להצטרף לממשלה, על אף שהתחייב שלא לכהן כשר תחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשעת חירום לאומית, בריאותית וכלכלית, החלטנו להיות שוב בצד שפועל להגשים את תפיסת העולם הסוציאל-דמוקרטית שלנו", כתב בפייסבוק, "לעמוד שוב במרכז הבמה הפוליטית, ולהשיב את מפלגת העבודה להיות גורם חשוב, משמעותי ומשפיע על מדיניות ממשלת ישראל". הוא הדגיש, כי מפלגתו מצטרפת ל"ממשלת אחדות שוויונית, עם רוטציה בתפקיד ראש הממשלה, לא לממשלת ימין".

"עלינו להביט על המצב הפוליטי כפי שהוא, ולא כפי שהיינו רוצים שהוא יהיה. שלוש מערכות בחירות רצופות הסתיימו ללא הכרעה. המצב הזה הביא אותי לקבל החלטה, שאני יודע שתעלה לי בביקורת. אך תפקידי הוא להסתכל על מצב המדינה, מצב החברה הישראלית והמציאות הפוליטית, ולהעמיד את האינטרס של הציבור בראש סדר העדיפויות".

חבר הכנסת איציק שמולי, התומך במהלך, יכהן כשר השני בממשלה מטעם העבודה, ויעמוד בראש משרד הרווחה. לדברי פרץ, "מפלגת העבודה תחזיק בשני משרדים משמעותיים מאוד, דרכם תהיה לה השפעה גדולה על חייהם של כלל אזרחי ישראל. אנו נהיה גורם משמעותי בעיצוב תקציב המדינה".

"בחרנו להיות אנשי הבעד", הצהיר פרץ. "להיות נכונים לפשרות, ולהגיד גם במה אנחנו תומכים, מבלי להיגרר באופן אוטומטי לעמדת הנגד המסורתית שפוסלת שותפות בכל ממשלה". לדבריו, הוא מבין את הביקורת על המהלך, אולם "אין ספק כי האלטרנטיבה של מערכת בחירות רביעית הייתה חיזיון קשה עבור רוב אזרחי ישראל".

הנציגה השלישית של העבודה בכנסת, מרב מיכאלי, המתנגדת להסכם, הגיבה הבוקר על החלטת הנהלת המפלגה לאשרו: "אנחנו מפלגה דמוקרטית, ששייכת לחברות ולחברים שלה", אמר בריאיון לכאן ב'. "אני מאמינה, שבוועידת המפלגה לא יאשרו את המהלך האובדני הזה".

"למפלגת העבודה יש הזדמנות פז להיות הגוף המוביל בגוש המרכז-שמאל", הוסיפה מיכאלי. "אסור לה לעשות דבר שהוא הרסני למדינת ישראל – להיכנס לממשלת נתניהו הכי מושחתת שהייתה פה".

תגיות:מפלגת העבודהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה