חדשות בריאות

משרד הבריאות: ירידה של 2,000 בבדיקות הקורונה

גורם במערכת הבריאות התייחס לסאגת בדיקות הקורונה שנחשפה בצהריים והאשים כי "הביאו לנו מטושים באיכות של 'עלי אקספרס' בלי לשים לב, והבינו מהר מאוד מה הם עשו". לדבריו, הבעיה באותן מבחנות, הנאמדות בכערת אלפים, היא בחומר שבתוך המבחנה. בינתיים, במד"א הודיעו על הפסקה כללית של בדיקות לאיתור הנגיף

שוטר מתשאל עובר אורח בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)שוטר מתשאל עובר אורח בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי אתמול נערכו 11,422 בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה, בעוד שיום קודם לכן בוצעו 13,342 בדיקות. זאת, ברקע החלטת מד"א להקפיא את מערך הבדיקות עד להודעה חדשה, בעקבות משלוח של 10 אלף מטושים שהתגלו כפגומים ובלתי ראויים לשימוש. במשרד הבריאות הנחו את קופות החולים להימנע משימוש מערכות הבדיקה שבהן החומר שבמבחנה משנה את צבעו.

עובדי מעבדה בקופת חולים קיבלו לאחרונה הודעה לפיה "בשיחה עם האחראי במשרד הבריאות, הסיבה שהמטושים לא היו אמורים להיות בשימוש לא נוגעת לאיכות התוצאה אלא לעניין טכני של הטיפול במטושים במעבדה (המטוש ננעץ בפקק ומקשה על הטיפול בדגימה). החומר במטוש נבדק ונמצא תקין לשימוש. שינוי הצבע הוא נושא חדש שהם לא מכירים". במכתב שפורסם ב-ynet נכתב עוד כי מהערה של אחות עירנית הסתבר שבחלק ממטושי הדיגום שבצבע ורוד-סגול, משתנה הצבע לצהוב. "בבירור עם משרד הבריאות שינוי צבע כזה הוא אינדיקציה למטוש לא תקין. אם יש ברשותכם מטושים מסוג זה, גם אם טרם שינו צבע יש להביא את המטושים ולהחליפם במטושים תקינים. אין לדגום במטושים אלו, בדגש על מטושים ששינו את צבעם", הובהר.

לדברי גורם במערכת הבריאות, "הביאו לנו מטושים באיכות של 'עלי אקספרס' בלי לשים לב, והבינו מהר מאוד מה הם עשו. הבעיה העיקרית היא בחומר שבתוך המבחנה". עם זאת, לכלל קופות החולים וגם למד"א יש מטושים מסוג אחר ובהם של "תעשיות ביולוגיות" או של חברת נובומד. "לאור השינויים בחלק מערכות המטושים, אנו מנחים כי יש להקפיד להשתמש בערכות המטושים בייצור של תעשיות ביולוגיות ו/או נובומבד בלבד, עד אשר נעדכן אחרת", נכתב בהודעת המשרד לקופות החולים. להודעה צורפו התמונות של הערכות המאושרות ולהן צורפה ההנחיה לוודא כי "הערכות הנ"ל נשמרות בטמפרטורה שלא עולה על 25 מעלות צלזיוס".

אתמול פרסם משרד הבריאות את נתוני הבדיקות לאבחון קורונה שנעשו בימים האחרונים בישראל, מהם עלה כי המשרד עקף את היעד של עשרת אלפים הבדיקות שהציבה לו הממשלה. ביום שני, 20 באפריל, הגיע מספר הבדיקות לשיא של 12,281. יום קודם לכן נעשו 9,419 בדיקות. גם בסוף השבוע נרשמו נתונים מעודדים: בשבת נעשו 10,012 בדיקות, וביום שישי האחרון הושלמו 10,038 נוספות.

תגיות:נגיף הקורונהבדיקות קורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה