חדשות בארץ

גנץ בנאום פיוס: אהיה שר הביטחון ובבוא היום ראש הממשלה של כולם

יממה לאחר שחתם הסכם לממשלת אחדות עם נתניהו, יצא גנץ בנאום פיוס בו ניסה להסביר את הנסיבות שגרמו לו להפר הבטחת בחירות שלא לשבת בממשלה תחת נתניהו: "אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד. בחרנו לשמור על הדמוקרטיה ולהילחם בקורונה ובהשלכותיה"

גנץ בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יממה לאחר שחתם הסכם לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, יצא הערב (שלישי) יו"ר כחול לבן בני גנץ בנאום פיוס בו ניסה להסביר את הנסיבות שגרמו לו להפר הבטחת בחירות שלא לשבת בממשלה תחת נתניהו. "יש מי שרצה לנצח בפוליטיקה - אנחנו בחרנו להילחם בקורונה ולשמור על הדמוקרטיה", אמר גנץ בהתייחסות מרומזת לשותפו לשעבר, יו"ר יש עתיד-תל"ם יאיר לפיד. האחרון כינה זמן קצר קודם לכן את גנץ "מושחת", וטען כי "הקורונה לא מעניינת" את הממשלה העתידית.

לפיד, הערב (צילום: אלעד גוטמן)לפיד, הערב (צילום: אלעד גוטמן)

גנץ הוסיף: "בשעה זו יושבים מיליוני אזרחים בביתם, אזרחים טובים שקמו בוקר אחד וגילו שמקום העבודה שלהם נסגר או פשט את הרגל. אחרים הוצאו לחל"ת. עצמאיים קורסים, חברות גדולות סוגרות את שעריהן, ורופאים ואחיות מנהלים קרב יומיומי על חיי אדם. אנו עומדים מול המשבר הרפואי, הכלכלי והחברתי הגדול ביותר שידענו בעשרות השנים האחרונות, והמשבר הזה נחת עלינו בזמן שאנחנו מתמודדים עם המשבר הפוליטי הקשה והארוך ביותר שידעה מדינת ישראל. שלוש מערכות בחירות נטולות הכרעה עם שיסוי חסר תקדים שבהם אף צד לא ממש הכריע. מדינה שלמה נמצאת מזה שנתיים בשיתוק תחת ממשלת מעבר וכנסת מעבר".

עוד תקף גנץ את שותפיו לשעבר ואמר כי היו מי שרצו להמשיך להתגלגל לעוד מערכות בחירות ו"להרגיש צודקים", והיו שהעדיפו "לנצח בפוליטיקה מאשר לנצח בהתמודדות עם הקורונה". לטענתו, "אני וחבריי לא יכולנו לעמוד מנגד. בחרנו לשמור על הדמוקרטיה ולהילחם בקורונה ובהשלכותיה. חשבנו שעדיף לנצח את הקורונה מאשר לנצח ברשתות החברתיות".

נתניהו וגנץ חותמים על ההסכם, אתמולנתניהו וגנץ חותמים על ההסכם, אתמול

לפי גנץ, הליכה למערכת בחירות רביעית בעת שלמעלה ממיליון ישראלים מובטלים זו "הפקרות", וכי "הידיעה שהמנהיגים חושבים קודם כל על האזרחים ושמים את טובת הכלל לפני טובתם האישית, לעולם לא תשתנה. זה מה שהניע אותי להיכנס לשדה הפוליטי וזה מה שהוביל את ההחלטה לחתור לממשלת חירום-אחדות. סיכון פוליטי, גדול ככל שיהיה, לא יסיט אותי מהמטרה שקבעתי לעצמי - להיות משרת ציבור נאמן של אזרחי ישראל ומדינת ישראל. אזרחי המדינה חשובים ממנהיגיה".

הוא הוסיף כי ניהל עשרות שעות שיחה עם נתניהו בשבועות האחרונים על מנת ליצור ממשל מתפקד שיאפשר ניהול "משותף ואחראי" של משבר הקורונה, תוך העברת תקציבים חיוניים. "סיכומים שיאפשרו לנו לוודא שמערכת המשפט פועלת באופן תקין וחופשי ושלטון החוק נשמר", אמר גנץ. "יש לנו אתגרי ענק בשיקום האמון של אזרחי ישראל במנהיגות. כל אזרחי ישראל משוועים שנעבוד ביחד בשבילם בייחוד בעת הזו. אני מצפה גם משותפים נוספים להירתם ולקחת חלק במאמץ הזה".

נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת)נתניהו וגנץ (צילום: דוברות הכנסת)

"אזרחי ישראל צריכים אחדות, צריכים ממשלה מתפקדת, מערכת חוק מאוזנת ויציבה, ואני לא מתכוון לאכזב אותם". גנץ הודה ל"כל השותפים שאפשרו להגיע למהלך הזה" כולל לנתניהו עצמו  ש"עשה מהלך משמעותי מבחינתו ברמה הציבורית והאישית". נתניהו, לפי גנץ, "שילם גם הוא וישלם מחירים עבור הצעד הזה. גם הוא, כמוני, היה צריך להפוך יריב פוליטי לשותף בהובלה הלאומית. אני יודע כמה היה לו קשה לעשות את המהלך הזה".

לפי ההסכם הקואליציוני שפרסמו שתי המפלגות, במידה ומי מהצדדים יפזר את הכנסת או לא יצביע בעד תקציב המדינה – ראש הממשלה מהמפלגה השנייה יכנס לתפקיד, ורק חצי שנה לאחר מכן יתקיימו בחירות, כשהוא מכהן כראש ממשלת המעבר. על פי המתווה שהתגבש, הממשלה תורכב במתכונת פריטטית שוויונית, במסגרתה יכהן גנץ בנוסף כשר הביטחון, וגבי אשכנזי כשר החוץ בחציה הראשון של הקדנציה. במשרד המשפטים יעמוד אבי ניסנקורן, חילי טרופר יכהן כשר לשוויון חברתי או התרבות והספורט, יועז הנדל במשרד התקשורת, פנינה תמנו שטה במשרד הקליטה ושר החקלאות יהיה אלון שוסטר. עמיר פרץ ואיציק שמולי ממפלגת העבודה, שיחברו לממשלה בחסות כחול לבן, יקבלו בהתאמה את תיק הכלכלה (מורחב) והרווחה.

תגיות:בני גנץיאיר לפיד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה