חדשות בריאות

הרב דוד לאו: קיום מניין בשטח פתוח – אך ורק בהתאם להנחיות משרד הבריאות

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הבהיר כי גם לאחר ההיתר לשוב ולהתפלל במניין, חובה להקפיד על כל ההגבלות שהטיל משרד הבריאות: "על מי שמצטרף למניין מוטלת האחריות לעקוב ולוודא שהציבור מקיים את ההנחיות, ואם הוא רואה שהציבור לא נזהר ונשמר כראוי – אסור להשתתף בתפילה זו"

  • כ"ה ניסן התש"פ
הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרב דוד לאו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, התייחס היום (ראשון) להחלטת הממשלה לאפשר מניינים בשטחים פתוחים. בפנייה לציבור המתפללים, הבהיר הרב כי גם לאחר מתן ההיתר לשוב ולהתפלל בציבור, יש להקפיד במלואן על ההנחיות וההגבלות של משרד הבריאות לקיום המניינים.

"חובה על כולם להקפיד הקפדה יתירה על כל ההנחיות שניתנו על ידי הנהלת משרד הבריאות", כתב הרב בראשית מכתבו, ופירט: "חבישת מסכה, שמירה על ריחוק של לפחות שני מטר בין איש לרעהו, במרחב פתוח ותוך שמירה קפדנית על היגיינה ומספר המתפללים שהותר".

בהמשך דבריו, הדגיש הרב לאו כי "כל מי שמארגן מניין – יידע שמוטלת עליו האחריות שלא נגיע ח"ו למצב של פיקוח נפש. עליו לדעת, כי במקרה שאין הוא יכול לקיים את התפילה כראוי – עדיף שיתפללו במרפסות או בבתים".

עם זאת, הוסיף הרב הראשי כי "גם על מי שמצטרף למניין כזה מוטלת האחריות לעקוב ולוודא שהציבור מקיים את ההנחיות, ואם הוא רואה שהציבור לא נזהר ונשמר כראוי – אסור להשתתף בתפילה זו. ועל זה נאמר 'מצווה הבאה בעבירה'. 'ונשמרתם מאד לנפשותיכם' הוא ציווי על הכלל ועל כל יחיד ויחיד".

הרב לאו התייחס לשאלה שהגיעה לשולחנו, בנוגע לקריאת התורה בשבת הקרובה, האם יש להשלים את קריאת הפרשיות לאותם אלו שהתפללו בשבתות האחרונות בביתם. לדבריו, "על מנת למנוע טרחה דציבורא, אין לקרוא יותר משתי פרשיות בשבת, ובשבת הקרובה נקרא בע"ה את פרשיות תזריע ומצורע. לכן גם בימי שני וחמישי יקראו את פרשת תזריע. נכון הוא, שכשהגר"א יצא מבית האסורים הוא השלים את הפרשיות שלא יכול היה לקרותן. בוודאי, מי שיכול לנהוג כן הדבר ראוי, אבל זו הנהגה ליחידים ואין להורות כן לכלל".

את מכתבו סיים הרב הראשי בתפילה לקב"ה, להפסקת מגפת הקורונה: "נתפלל כולנו ליושב מרומים, כי יערה רחמיו עלינו ועל כל מעשה ידיו – בני התבל כולו – וישלח מזור ומרפא, והמגפה תיעצר. יתן ה' שנזכה במהרה לשוב לתל תלפיות ברינה, ולהתפלל בבתי הכנסיות כראוי. כעת המועד לחזור ולשנן את הלכות כבוד בית הכנסת, שכשנזכה לחזור ולהתפלל בהם יהיה זה מתוך שמירה על תפילה כהלכתה, ללא דיבורים ועיסוקים אחרים אלא עמידה לפני ה'".

הר

תגיות:הרב דוד לאותפילה במנייןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה