מצוות

מצמרר: החלום גילה – התפילין פסולות. מה הורה הרב זמיר כהן?

לפני מספר לילות חלמה אחת מגולשות אתר הידברות חלום מבעית במיוחד אודות אביה, שהופיע בו כרות ראש ומבקש את עזרתה. הגולשת הנסערת ביקשה את עזרתו של הרב זמיר כהן בפתרון החלום, והרב ביקש: אנא בדקו בדחיפות את התפילין של האב. תוצאות הבדיקה הותירו את בני המשפחה המומים

  • כ"ה ניסן התש"פ
אא

קידוש ה' מיוחד דרך פתרון החלום: ביום רביעי האחרון, הגיעה אל הרב זמיר כהן שליט"א שאלה דחופה, בשעת בוקר מוקדמת מאוד. המייל, הגיע מבחורה שהיתה מוטרדת מאוד בשל חלום בלהות אותו חלמה על אביה בלילה שקדם לכך, ותשובתו של הרב, הביאה לקידוש השם גדול ולגילוי מפתיע במיוחד.

בנוסח המייל שהגיע אל הרב בשעה 6:00 בבוקר, נכתב כך: "שלום כבוד הרב שליט"א. מחילה, אבל חלמתי חלום הלילה שהיה ממש ממש מבעית ושהרגיש ממש משמעותי כשהתעוררתי, שקשור לאדם שמאוד יקר לי ואני ממש מבוהלת ומוטרדת ממנו, ומפחדת מהמשמעות שלו, אולי הרב יוכל לפרש לי אותו?".

בהמשך דבריה, תיארה החולמת את החלום לפרטיו. "בחלום אבא שלי שיחיה, עבר איזשהו ניתוח והיה צריך ללכת תקופה ארוכה בלי ראש, רק עם צוואר. זה אומר שהוא לא יכול היה לראות, רק לשמוע, וכמעט לא לתפקד וכולנו חיכינו לרגע שהוא יוכל להחזיר את הראש. אחרי תקופה די ארוכה שהוא מאוד סבל אמרו שהוא יכול להחזיר את הראש, והוא לא מצא אותו, ואז הוא נזכר איפה זה נמצא וביקש ממני ללכת להביא את זה.

"התברר שהוא שם את זה באיזשהו בית כנסת שאני מתפללת בו, בתוך שקית, בקומה העליונה והקצת חשוכה ומפחידה, שקבור שם רבי שמעון בר יוחאי.

אבל החיפושים אחרי אותו ה'ראש' בחלום העלו חרס. "אני לא הצלחתי למצוא את זה", מתארת הגולשת, "ומכר של אבי אמר שהוא זוכר איפה אבא שם את זה וניסה להסביר לי. ככה עבר קצת זמן, כל פעם שהגעתי לבית הכנסת חיפשתי את זה ולא מצאתי, וניסו קצת לעזור לי אבל לשווא.

"יום אחד אמא שלי התקשרה אלי ושאלה מה קורה ואם מצאתי את זה ואמרתי שלצערי עדיין לא... ולא כל כך הצלחתי להגיע לטלפון של אותו מתפלל שיסביר לי איפה זה בדיוק, אולי אפילו יבוא להראות לי. ואז היא אמרה שלא משנה, אבא כבר הלך לבית הכנסת ומצא את השקית, רק שהראש היה במצב לא טוב (כנראה רקוב) ואבא שלי החליט לוותר עליו וזרק אותו לזבל...

"אני הייתי מזועזעת ממש ולא ידעתי את נפשי מצער. לא הבנתי קודם כל למה היא התקשרה אליי אם הוא כבר מצא את זה - והיא אמרה שהיא קיוותה שאולי מה שהוא מצא זה שקית עם משהו רקוב אחר ולא הראש, ושאולי בכל זאת מצאתי אותו, ואני אמרתי לה שלצערי לא... והיא אמרה שזהו, מעכשיו והלאה לאבא לא יהיה יותר ראש..."

"ודבר שני, לא הבנתי איך הוא מוותר כל כך מהר על הראש שלו, אולי אפשר היה להציל אותו איכשהו... ומאותו הרגע נפלה על המשפחה שלנו ממש אבלות, הלם ועצבות וגם אבא שלי היה ממש מוכה יגון על מה שקרה וניסה להראות כאילו הוא ממשיך הלאה, אבל בעצם חייו לא היו חיים...".

 

"שאבא יבדוק בהקדם את התפילין"

הגולשת, שהיתה מבוהלת מאוד, ביקשה את עזרתו של הרב בפתרון החלום. ברור היה לה שמדובר בחלום בעל משמעות מיוחדת, והיא חששה שאולי הוא אף מצריך תענית חלום. "אני התעוררתי מבוהלת ממש, רועדת בכל הגוף ולא מצליחה להירגע", כתבה הגולשת. "החלום הרגיש ממש אמיתי, משהו שיש לו משמעות והמראות היו ממש מבעיתים. סליחה, מחילה ממש. אני משתדלת לא להטריח את הרב עם שאלות, אבל לא מכירה רב שיודע לענות על שאלות כאלה חוץ מהרב שליט"א, ואני ממש מבוהלת מהחלום הזה, ממש. אולי צריך לעשות תענית חלום או להעביר לי או לאבא איזשהו מסר?".

בתשובתו, הרב אמנם הרגיע את הגולשת שאין צורך לקיים תענית חלום, אולם בפיו היתה גם בקשה מפתיעה. "לא צריך להיבהל מהחלום, וגם לא להתענות", כתב הרב במענה לאותו המייל, "רק לבקש מהאבא הי"ו שיבדוק בהקדם את התפילין, ויבקש לתת דגש על בדיקת תפילין של ראש. היום ומחר לא מניחים תפילין (חול המועד ושביעי של פסח), אבל שיניח ביום חמישי תפילין שבוודאי כשרים".

הגולשת מיהרה לספר לאביה אודות החלום והבקשה של הרב בעקבותיו, וזה ניאות לבקשה, ומיהר להעביר את התפילין לסופר סת"ם מנוסה וירא שמים שיבדוק אותם כיאות. האב אף סיפר לסופר הסת"ם אודות החלום של בתו וביקש, כדברי הרב, לשים דגש על בדיקת תפילין של ראש. בינתיים, הניח תפילין חלופיות כשרות.

תוצאות הבדיקה לא איחרו לבוא: כבר ביום שלמחרת, התקשר סופר הסת"ם וסיפר לאב כי התפילין שלו, של ראש וגם של יד, הינן פסולות לחלוטין. האב וביתו היו המומים והתרגשו מאוד מהדברים. האב מיהר להזמין תפילין חדשות, ולהודות לרב שבזכותו ניצל מלהמשיך להתפלל בתפילין פסולות.

במייל חוזר שהעבירה הגולשת לרב, כתבה כי "כל מה שהרב אמר היה אמת לחלוטין. אבא שלי שלח את התפילין לבדיקה ובינתיים התפלל היום עם תפילין כשרות חלופיות... סופר הסת"ם שבדק את התפילין התקשר כרגע לאבא שלי ואמר לו שכל התפילין פסולות... לא רק של הראש... גם של יד...המשפחה שלי ממש בהלם מהסיפור הזה. אני מרגישה שהתגלגל כאן ממש קידוש ה' גדול ב"ה ואני ממש ממש מודה לרב מעומקא דליבא. אם הרב חושב שצריך לעשות עוד משהו - אני אשמח לדעת, ואם צריך אז גם להעביר לאבא שלי".

בתגובה לכך, כתב הרב לגולשת כי "על אביך נאמר 'רגלי חסידיו ישמור'", והסביר "מהגמרא במסכת ראש השנה (דף יז, א) המשתמשת בביטוי 'קרקפתא דלא מנח תפילין', אנו למדים שללא הנחת תפילין נחשב הדבר מבחינה רוחנית כאילו שהאדם מתהלך בלי ראש, חלילה.

הסיפור כבר התפרסם ונפוץ באזור מגוריה של הגולשת, וכעת מתפרסם לבקשתה גם באתר הידברות, כדי להרבות בקידוש שם שמיים.

מכאן נוכל ללמוד על מעלת הנחת תפילין, וגם על החיסרון המהותי של מי שאינו זוכה לקיים את המצווה החשובה הזאת. וגם, אם תרצו, על החשיבות של התייעצות עם דעת תורה בכל משעולי החיים.

 

הרב זמיר כהן - תגליות מרגשות על עוצמת התפילין

 

הרב זמיר כהן - סגולת התפילין

תגיות:הרב זמיר כהןתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה