חדשות בריאות

לפיד הגיע להפגנת העצמאים: "הממשלה הרסה את מפעל חייהם"

על רקע המשבר הכלכלי שנוצר בשל התפשטות נגיף הקורונה, הפגינו מאות עצמאים מול הכנסת במחאה נגד הממשלה. יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיע להפגנה ונתקל בקריאות בוז: "חייבים לעזור להם, ומהר"

לפיד בהפגנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד בהפגנה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מאות עצמאים הפגינו הבוקר (ראשון) סמוך לבניין הכנסת בירושלים, במחאה נגד הממשלה על שלדבריהם אינה מסייעת להם בהתמודדות הכלכלית עם משבר הקורונה. הפגנות דומות נוספות נערכו בתל אביב.

הממשלה פרסמה היום את ההקלות החדשות, המאפשרות פתיחה של ענפי מסחר שונים, בכפוף לעמידה בתנאים שיקנו להם "תו סגול". אלא שעשרות אלפי בתי עסק אינם נכללים בהקלות, ויישארו סגורים. בין הנפגעים – בעלי מספרות, מכוני טיפוח וחנויות אופנה; חקלאים וסוחרי השווקים הפתוחים; בעלי גנים פרטיים; אנשי תעשיית התרבות; ורבים נוספים.

יו"ר יש עתיד-תל"ם, חבר הכנסת יאיר לפיד, הגיע להפגנה מול הכנסת ונתקל בקריאות "בוז" על רקע כהונתו בעבר כשר אוצר. לאחר מכן כתב בטוויטר: "באתי לתמוך הבוקר בהפגנת ארגוני העצמאים מול הכנסת. הם לא שמרו על 2 מטר מרחק, אבל בשביל העצמאים אני מוכן לקחת את הסיכון. הם כועסים, הם צועקים, הם צודקים. הממשלה הזו הרסה את מפעל חייהם, בלי לעצור לחשוב מה זה עושה לכלכלה ומה זה עושה להם ולמשפחות שלהם. חייבים לעזור להם, ומהר".

"מגיע להם דמי אבטלה כמו לשכירים", הוסיף לפיד. "מגיע להם מנגנון פיצוי כספי מיידי – כמו שהפעלנו באוצר בצוק איתן; מגיע להם מענקים ממשלתיים, שימנעו פיטורי עובדים. זה מה שעושים במדינות אחרות. זה מה שצריך לעשות גם כאן".

בתום ישיבת הממשלה הלילית, החליטו השרים לאפשר את פתיחתם של מספר ענפי מסחר ושירותים, בכפוף להתחייבות לעמידה בתנאים הבאים ("התו הסגול" למסחר): הצהרת בריאות ומדידת חום לנכנסים; סימון מרחק של 2 מטרים בין הלקוחות בקופה; מחיצה פיסית בין המוכר לקונה; עבודה במשמרות קבועות; שמירה על היגיינה וחיטוי באופן תדיר. בנוסף, מספר הנכנסים לחנות יוגבל, כך שלא יהיו יותר מ- 2 לקוחות בו זמנית בחנות, או 2 לקוחות לכל קופה רושמת פעילה. בחנות שגודלה מעל 100 מ"ר יוכלו לשהות 4 אנשים לכל קופה רושמת פעילה.

הענפים שפתיחתם אושרה בשלב זה, כאמור בכפוף לתנאי "התו הסגול" למסחר, הם: ציוד מידע ותקשורת, ציוד אודיו ווידאו, מחשבים, ציוד היקפי, תוכנה וציוד תקשורת, טקסטיל, כלים ממתכת, צבעים וזכוכית, שטיחים, מרבדים וחיפויי קיר ורצפה, רהיטים, מוצרי חשמל וגז ביתיים, כלי בית וכן מוצרים אחרים לבית (למעט צעצועים ומשחקים), חפצי תרבות ופנאי, ספרים, עיתונים, ציוד משרדי וצורכי כתיבה, ציוד ספורט ואופניים, כלי נגינה, מוזיקה וסרטים על גבי מדיה, אביזרים רפואיים, מכבסה, מתפרה וסנדלריה.

תגיות:יאיר לפידעצמאיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה