חדשות בריאות

הממשלה אישרה: הסגר יתחיל בשעה 17:00

שרי הממשלה אישרו פה אחד הטלת סגר כללי מהשעה 17:00 עד מחר בשעה 5:00, במהלכו ייאסר המעבר בין ישובים. ראש הממשלה נתניהו: "במאבק בקורונה אין הפוגה. כל עוד לא נמצא חיסון לקורונה – אנחנו במציאות אחת"

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הלילה (שלישי), בישיבה טלפונית, את התקנות החדשות לשעת חירום, במסגרתן יוטל – החל מהערב בשעה 17:00 – סגר כללי על הערים והיישובים שמרבית תושביהם יהודים. הסגר יימשך עד מחר בשעה 5:00 בבוקר.

בהודעה משותפת, שפורסמה על ידי משרד ראש הממשלה ומשרדי הבריאות והאוצר, הובהר כי במהלך הסגר "לא יוכל אדם לצאת להצטייד מחוץ ליישוב מגוריו במזון, תרופות ומוצרים חיוניים, וכן לשם קבלת שירותים חיוניים, למעט אם ביישוב מגוריו לא קיימים שירותים אלו, ואז יוכל לקבלם ביישוב הסמוך ליישוב מגוריו". יציאה ממקום המגורים למרחב הציבורי תתאפשר לזמן קצר בלבד, ולמרחק של עד 100 מטרים מהבית.

עוד הוחלט, כי החל ממחר, יום רביעי, בשעה 19:00 ועד למחרת בשעה 2:00 לא ניתן יהיה להפעיל מקומות למכירת מזון, למעט מרכולים. המאפיות בתחומי הסופרים והמרכולים יהיו סגורות בשעות אלו. משלוחי אוכל ימשיכו להיות מותרים. פעילות התחבורה הציבורית, שהופסקה אמש בשעה 20:00, תתחדש ביום חמישי בשעה 5:00 בבוקר.

השרים החליטו להאריך עד ליום ראשון את תוקפן של תקנות שעת החירום לעניין הגבלת מספר העובדים במקומות העבודה. לאור זאת, הוחלט להאריך את הסכם היציאה לחופשה במגזר הציבורי.

משרד הבריאות שב וקרא לציבור להקפיד על ההוראות ולהישאר בבית בתקופת החג: "על אף הסימנים המעודדים לכאורה, תחלואת הקורונה עדיין בישראל והיא יכולה לשוב ולפרוץ. אנו מתמודדים עדיין עם התחלואה שנוצרה סביב אירועי חג הפורים, וצריכים להבטיח כי לא ייווצר גל תחלואה בעקבות ימי החג הקרובים".

 

נתניהו: "במלחמה בקורונה אין ברירה"

אמש, בהצהרה לציבור, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסגר הצפוי במהלך החג: "במאבק העולמי והלאומי במלחמה בקורונה אין הפוגה. מתנהל כאן קרב איתנים בין סיכויי ההצלחה לסכנת הכישלון. כולנו מצווים להמשיך לנהוג במשנה זהירות, כולנו חייבים להימנע מהתרופפות המשמעת. התרופפות המשמעת זה דבר אנושי, זה דבר טבעי, אבל במלחמה בקורונה אין ברירה".

"אתם מתבקשים לחגוג שביעי של פסח ואת חג המימונה בחוג המשפחתי המצומצם שנמצא איתכם עכשיו, כפי שהיה בסדר פסח", הבהיר נתניהו. "תוכלו ללכת בצאת החג לקנות מזון ותרופות ביישובכם. המאפיות ומחלקות החמץ בסופרמרקטים ייפתחו ביום חמישי לפנות בוקר, ובכל מקרה, אנחנו ננחה את המשטרה למנוע התקהלויות גם בסופרמרקטים וגם במאפיות. ביום המימונה, יום חמישי, נאסור, כפי שאנחנו אוסרים עכשיו, התקהלויות כלשהן בפארקים, בגנים ובמקומות הציבוריים". 

ראש הממשלה הדגיש, כי היציאה מהסגר הכלכלי שהוטל בעקבות משבר הקורונה תהיה "הדרגתית ואחראית". לדבריו, "לקראת סוף השבוע, נגבש החלטה סופית בממשלה על הצעדים הבאים שנוגעים גם למשק וגם למערכת החינוך. אני יודע ששני הדברים האלה מעסיקים אתכם, ובצדק. בכל מקרה, גם אם נחליט על צעדי יציאה בצורה מדורגת – הצעדים יהיו איטיים ואחראיים. אנחנו מסתכלים על הכל. מסתכלים על העצמאים, על העסקים, על המובטלים, על כל התשתיות שחשובות לנו בתעשייה, בשירותים, בעסקים הקטנים, במעסיקים הקטנים – בכל הדברים הללו. אנחנו מסתכלים על כולם, ואנחנו מנסים לשזור יחד את התוכנית הנכונה והאחראית ליציאה מדורגת מהמשבר".

"אני אומר לכם מכאן שאנחנו נצא לשגרה אחרת ממה שהכרנו לפני המשבר העולמי, כי הרבה דברים ישתנו", המשיך נתניהו. "החיים ישתנו, החברה במידה מסוימת, העבודה, הטכנולוגיה, כפי שקורה כבר עכשיו בכל העולם. גם אם הקורונה תהיה בנסיגה, אין ביטחון שהיא לא תחזור. הנגיף שוב עלול לתקוף, וכבר היו דברים מעולם. לכן, צעדי הזהירות ייושמו בהדרגה בעולם ובארץ, עד שיימצא חיסון לקורונה. כל עוד לא נמצא חיסון לקורונה – אנחנו במציאות אחת. רק כשיימצא חיסון לקורונה – נוכל לעבור לעולם של המחר, שיהיה כמו העולם של האתמול. אבל זה לא המצב כרגע, ולכן הכל ימשיך להתנהל באחריות, כדי להגן על הדבר היקר ביותר שיש לנו – על החיים עצמם".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה