חדשות בארץ

חדשות החג: הממשלה תדון בהארכת הסגר, מניין המתים עלה ל-79

משרד הבריאות המליץ לממשלה על הארכת הסגר בשבוע נוסף, משרד הבריאות עדכן כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-9,755, נבלמה מגמת העלייה הכללית שנרשמה ברוב היישובים, תינוק בן חמישה שבועות נדבק בקורונה והודו העבירה לישראל תרופה ניסיונית לקורונה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בלחץ משרד הבריאות: הממשלה תדון הערב בהארכת הסגר. בצל הסגר על יישובי ישראל שיסתיים מחר (שישי) בשעה 07:00, במשרד הבריאות ממליצים על הארכת הסגר עד לאחר סיום חג הפסח בשבוע הבא, זאת, בשל החשש שמשפחות ינצלו את אווירת החג כדי לבקר את קרוביהן. לפי הפרסומים הערב, מוביל ההצעה הוא מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, שטרם הציגה לראש הממשלה בנימין נתניהו, והוא צפוי להיבחן קודם מול שר הבריאות יעקב ליצמן במהלך השעות הקרובות, שיעלה את ההצעה בישיבת הממשלה הערב. בר סימן טוב עצמו אמר הערב לחדשות 13 כי "אם לא היינו מממשים את הנחיות משרד הבריאות, מספר החולים המונשמים היה לפחות אלף". הוא הודה לציבור הישראלי והוסיף כי "רק הודות לזה אנחנו במצב שלנו היום".

הקורונה בישראל: 9,755 חולים, 79 מתים. הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מניין חולי הקורונה בישראל עלה ל-9,755, בהם 165 במצב קשה ו-119 מונשמים. 171 מחולי הקורונה בישראל במצב בינוני ו-8,476 במצב קל. עוד מסר המשרד כי 864 חולים החלימו ושוחררו מבידוד. מספר המתים עלה ל-79, לאחר שבבית החולים מאיר בכפר סבא נפטרה אישה בת 90, שסבלה ממחלות רקע קשות ורבות ואושפזה במשך תקופה ממושכת. בית החולים שיבא ברמת גן מסר כי בן 72 שסבל ממחלות רקע, מת אתמול בערב.

עלה ל-19 מספר החולים בבית האבות הבולגרי. במחלקה סיעודית ג' בבית האבות הבולגרי בראשון לציון עלה הערב מספר המקרים החדשים ל-19, בהם 15 דיירים וארבעה אנשי צוות. שישה מהחולים מאושפזים בבית החולים שמיר-אסף הרופא, בהם שניים במצב בינוני שזקוקים להנשמה וארבעה במצב קל. חולים אחרים הועברו לבתי אבות אחרים בהם נמצאים חולים קשישים במצב קל שהוכנסו לבידוד. בבית האבות הוסיפו כי היום נערכו בדיקות לזיהוי קורונה לחלק גדול מהדיירים ואנשי הצוות מהמחלקות הסיעודיות א' וב' וכי מחר צפויים להתבצע בדיקות נוספות לשאר אנשי הצוות מהמחלקות.

חולים לפי יישובים: זינוק בשיעור התחלואה באלעד, ראשל"צ טיפסה ב-20%. במשרד הבריאות פרסמו הערב נתונים על פילוח החולים לפי יישובים, מהם עולה כי מגמת העלייה הכללית שנרשמה ברוב היישובים – נבלמה. עם זאת, זינוק חד של 25% ו-24% בהתאמה, נרשם בתוך יומיים בלבד באלעד ובטבריה. באלעד אובחנו 215 מקרים לעומת 172 חולים ביום שלישי. בהשוואה לנפש, כמעט 1 מכל 200 תושבים באלעד הוא נשא קורונה. גם בראשון לציון טיפס מספר החולים החדשים בכ-18% בתוך יומיים והגיע ל-180. בירושלים זינק מספר המאובחנים החדשים בין שלישי לחמישי ב-11.3% והגיע ל-1,630, ובבני ברק נרשמה עלייה של 15% בתוך יומיים וכעת מספר החולים הוא 1,594.

תינוק בן חמישה שבועות נדבק בקורונה. תינוק בן חמישה שבועות אובחן בבית החולים שיבא בתל השומר כחולה בקורונה. מבית החולים נמסר כי הוא בהכרה מלאה ומצבו יציב. התינוק הגיע הבוקר לבית החולים ושם הוחלט לערוך לו סדרת בדיקות. בני משפחתו של התינוק נבדקים גם הם לקורונה, והוא צפוי לשהות ביחידת בידוד מיוחדת במחלקת טיפול נמרץ לחולי קורונה ביחד עם מלווה.

ברחבי העולם: מספר החולים עקף את החצי מיליון. מניין החולים בנגיף הקורונה ברחבי העולם נעמד הלילה על יותר ממיליון ו-532 אלף בני אדם, ולמעלה מ-89 אלף בני אדם מתו ממחלת הריאות שלה הוא גורם. כ-337 אלף החלימו ממנה. בספרד מתו ביממה האחרונה 683 בני אדם, המספר היומי הנמוך ביותר בשבועיים האחרונים, ו-5,756 בני אדם אובחנו כנשאים ב-24 שעות.

מצבו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, משתפר אך הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ. שר התרבות הבריטי, אוליבר דאוד, אמר בריאיון ל-BBC כי "כפי שאמרנו אתמול – הוא ישב במיטתו ותקשר עם הצוות הרפואי. אני חושב שדברים משתפרים עבורו".

הודו העבירה לישראל תרופה ניסיונית. מטוס של חיל האוויר הישראלי הביא ביום שלישי משלוח מהודו בן 5 טון של התרופה הידרוקסיכלורוקווין – תרופה למלריה שנבדקת כטיפול ניסיוני לקורונה. הודו אסרה בתחילה לייצא את התרופה, אך בעקבות שיחה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עמיתו נרנדרה מודי, נעתרו הרשויות לייצא אותה לישראל. שלשום נמסר ממשרד החוץ בניו דלהי כי "הודו תמיד החזיקה בדעה שהקהילה הבינלאומית חייבת להפגין סולידריות ושיתוף פעולה. בשל ההיבטים ההומניטריים של המגפה הוחלט כי הודו תספק ככל שתוכל תרופות למדינות השכנות ולמדינות נוספות שנפגעו מהמגפה".

תגיות:נגיף הקורונההודואלעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה